Sparling på mdf

Hejsa

Hvilken type spartelmasse opnår man det bedste resultat på, når der skal spartles skruehuller på mdf.
Synes at have hørt at man kan give det primer inden man giver det grundmaling, især på endestykker som er ekstrem sugende. Hvilken type primer?

Håber nogle kan hjælpe.

\\ n.c.

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De gange jeg har lavet mdf har jeg bare brugt alm let spartel fra Wurth... Som man bruger i autobranchen... Har slebet pladen med korn 180... spartlet skruehullerne og trukket spartel på endestykkerne også for så suger det ikke så meget...

Har grundet det med alm auto grunder/fylder og sprøjtet det med autolak i rigtig sprøjtepistol... og resultatet er blevet perfekt hver gang :) selvfølgelig med 2komponent klarlak til sidst

endestykkerne har jeg nok givet 8-10 tynde gange grunder så det kan suge sig ordentligt ind... og så lige slibe efter med korn 400 eller noget i den stil efter grunderen
normalt ville jeg bruge 2-komponent plastictræ - det er super godt og skruefast
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
8-10 gange grunder - puha, det var ellers ikke så lidt. Men ja, det suger som bare fanden.

 

det nemt nok... du behøver ik vente mere end 5 min mellem gangene... det suger lynhurtigt ind :)
hvordan har du påført grunderen? og hvilket produkt har du brugt?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det har jeg gjort med en rigtig malersprøjte til trykluft... Det var Spies Hecker produkter det hele... Men tror såmænd du kan købe en fornuftig primer på spray ved farvehandleren... Men så ville jeg nok give den sprøjtespartel på spray først, for ellers ryger der en del dåser...

Sprøjtespartlen fylder en del mere og er let at styre og slibe...
Jeg vil anbefale en blanding af trælim og vand til at lukke kanterne med. Du kan bare brugen en pensel, og så gi dem 2- 3 gange med 15 min. imellem....!! HUSK at tørre det overskydende væk på over/underside...!!! Hvis du skal male med "højglans" ville jeg holde mig langt væk fra produkter på spray, da de indeholder stor mængder opløsningsmidler..dvs. synkninger/glanstab.
Fik ikke læst dit spørgsmål helt rigtigt....

Ang. spartel ville jeg også anbefale den type man bruger i autobranchen, eller den man kan få i byggemarkeder der er beregnet til mdf...!!! Men som sagt så virker den til auto super godt...!!!!

P.S Primer er grunder...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også