Fastgørelse af sofalagen

Hej Alle kreative sjæle

Jeg har 2 lædersofaer herhjemme som min kæreste forguder, men jeg synes simpelthen de er så grimme, så han er gået med til at ligge noget betræk/lagen over dem.

Mit problem er bare at i og med at det er læder så glider stoffet af hele tiden

Nogen gode ideer til hvordan dette kan fikses? -det er sådan nogen "flyder" sofaer...

Ha en dejlig weekend...

Kigger lidt, og får inspiration :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo da ! Se i "gamle dage" var indstik lagner med latex bagside, en sådan latex kan ikke glide på læder. Så en af løsningerne ville være at du smurte flydende latex på bagsiden af det stof du lægger på sofaen (altså først når det er tørt) Jeg ved der er en butik der handler med flydende latex, til en pris der også er til at betale sig ud af. Prøv at Google Flydende Latex.
En anden mulighed er at du laver et ombuk på stoffet på 3 cm. og stikker det fast så der fremkommer en løbegang på 2,5 cm. Denne fylder du så op med tørt strandsand (brug en tragt)  stik så "pølsen" ind imellem sidde hynde og ryg hynde.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Lars ON den 27-05-2009 12:14
I jysk kan du købe et par lagenelastikker. De er beregnet til at holde lagenet/rullemadrassen el. lign på plads på en sengemadras, men elastikkerne kender nok ikke forskel på en madras og en sofahynde :-)
Jo Lars, men det er jo kun hvis der er løse hynder du kan bruge dem, er sofaen polstret er de ikke meget bevendt.
Men det ser nu ud til at Mille slet ikke har interesse i de svar vi kan hjælpe hende med

""""Men det ser nu ud til at Mille slet ikke har interesse i de svar vi kan hjælpe hende med """

Ja og det er det der er så forbistret - har man en viden på et område, som man gerne vil give videre til en hjælpshungrende - og vupti er personen væk.. Bare et lille vink med tak for rådet eller hvad nu, var såmænd fin belønning for tiden man har brugt på det, men nej. Tror ikke jeg gider bruge tid på det mere.
Så meget andet kan tiden bruges til.......

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Hej
Ved godt det er en gammel tråd,men vil lige give mit besyv med.
Det er ikke altid folk undlader, at svare med vilje.
Nogle gange kommer man bare fra det pågældende projekt. Eller man har fundet på en løsning, og tænker ikk mere på projektet.
Så jeg tror ikke folk skal tage det personligt, når der ikke bliver svaret på ens indlæg.
Men det er da rigtigt at det høfligste er at svare og evt sige pænt tak.
Så hvis jeg har glemt at svare nogen, så på baghånd undskyld.

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis