Mursten uden på gasbeton hus

Hejsa Der er en på min vej der har et gasbeton hus, hvor han er ved at få gravet ud rundt om nu, hvorefter der skal støbes fundament. Herefter får han lagt mursten op hele vejen rundt også. Der skal så mere isolering imellem og huset står så bagefter som et rent mursten hus. Prisen for projekten lyder fornuftigt synes jeg, og overvejer det dermed selv. Er der noget man skal være opmærksom på med sådan noget? Her tænker jeg på indeklima osv. PS hvor langt ned skal man egenlig grave når der skal støbes fundament? \René
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen ulemper ved dette. det kræver en del arbejde. som regel graver man 90 cm ned når man støber fundament. hvad koster sådan en omgang??

Morten


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

jeg har fået et tilbud på 67000kr i arbejdsløn og så for 20000kr i mursten. så 87000kr på regning.

Synes det lyder som en god pris.

\René
Ja det er en meget fair pris for sådan en omgang. Husk lige isolering og småting men de er sikkert med jo. Bare husk det er hårdt og grave sokkel ud

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

90 cm ned, eller bæredygtig jord! Så mindst 90 cm

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Der er lerlag hvor jeg bor, så går ud fra det er bæredygtig jord?
Hvordan afslutter man det i toppen. Lader man det bare gå op til det nuværende træ? Isolering snakkede han vist om 140mm. så min energi værdi ville ramme ca 0,2. Skal lige have kigget lidt mere på det, men synes det lyder som en ok pris og en god ide.

\René
Annonce
normalt ville man bore jern i det eksisterende fundament for at få soklerne til at arbejde sammen. Ellers kan det med tiden skabe lidt problemer i åbningerne

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

nu ved jeg ikke hvor stort huset er men den pris der lugter. enten er det en desperat der sjusker ellers er det eks moms.
Tjaa m.h.t. prisen, så har jeg hørt på vandrørene at en muret enkeltstensvæg koster ca 1500,- alt incl pr m2, så der er ikke mange m2 for 87000,- men har ingen idé om det er prisen eller en der vil tjene fedt.
Men går man i gang med en så omfattende renovering skal man overholde BR08 krav vedrørene renovering. Der står noget om at det skal være rentabelt, du bør undersøge på kommunens tekniske forvaltning hvordan du vil forholde sig til det.
Endelig øger du jo husets bruttoareal, der skal meddeles BBR, og mon ikke du skal undersøge om kommunen skal søges om en byggetilladelse. Hvis du bygger uden på et hus , skal den nye ydemur overholde afstandskrav til skel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Rene2

Vi har et gasbeton hus (også) og planen er, at vi inden for den nærmeste fremtid får isoleret det.Vi har set på isoleringspads med efterfølgende puds og undersøgt priser ( det koster ca 1200 kr / kvm). Inden vi går igang med denne tilgang vil jeg dog meget gerne høre, hvordan det er gået mht. at få sat mursten op omkring dit hus? - er murene blevet meget tykke - og hvad endte prisen på kvm/kr. Hvordan har I løst evt. problemer mellem tagudhæng og mur. Har læst om tagudhænget der efterfølgende er blevet lige lovlige små.?

Mvh
Christian

87000 på regning lyder umiddelbart for billigt til at være sandt....

Husk på at bare i materialer er der rigtig meget i sådan en "tilbygning": Isolering. sokkelbeton, Lecablokke?, tentorstål, mursten, murpap, murbindere, mørtel, cement, fuger ved vinduer, nye vinduer?, udhæng, lysninger indv., spartel, maling osv osv. osv.

Hvad gør man forøvrigt med vinduerne når man laver sådan en omgang, flytter man dem de 25-30cm med ud? og uanset hvad man gør med vinduerne, stjæler det så ikke en masse lys inde fra huset?

Mht. udgravning af fundamentet så skal man også være varsom med ikke at grave dybere end det eksisterende fundament.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også