Stiga villa problemer

Jeg har lige købt en stiga villa. Problemet er at den ikke vil starte, når der drejes på nøglen. Der sker overhoved ingenting??? Håber nogen kan hjælpe :(
Jeg har lige købt en stiga villa. Problemet er at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok. Det vil jeg prøve. Tak!
Kan det passe at startrelæet skal klikke, når jeg drejer på nøglen?
Hvis jeg forstår det korrekt, så klikker relæet når du drejer nøglen om i startpositionen, hvilket betyder at der ikke er tilstrækkelig forbindelse til at strømmen kan holde relæet trukket.

Det kan være forårsaget af to ting.
Startkontakten er slidt, snavset eller irret. Det sidste ses ofte hvis der er trængt fugt ned i kontakten.
Prøv at forbinde relæet direkte til pluspolen på batteriet. Hvis relæet trækker korrekt og tørner motoren, ligger fejlen sikkert i kontakten, men hvis det stadigvæk klikker, ligger problemet i stelforbindelserne. Så må du afmontere relæet og rense for rust og skifte stjerneskiverne på boltene ud med nye for at sikre en god stelforbindelse. Hvis der ingen stjerneskiver er, skal du montere dem for at skabe stelforbindelse. Det samme tjekker du for, på de relevante chassisforbindelser, altså samlingerne som er mellem relæet og motoren. Er der rust hvor der er stjerneskiver, skal du ubetinget skifte dem ud med nye. Da motoren kan starte, er forbindelsen mellem den og batteriet i orden.

Hvis relæeet derimod klikker når du drejer nøglen om i første position, tyder det på at kontakten er defekt.

Mvh. Christian

Jeg prøvede noget ligende på min havetraktor,godtnok ikke en Stiga Vila.Den var også helt død i det hele og jeg prøvede alt. En dag kom jeg til at træde på håndtaget til klippebordet og maskinen startede.Det viste sig at fjederen på klippebordet ikke var monteret korrekt og der var slør i håndtaget,nok til at klippebordet var markeret som nede.
Om systemet er sådan på en Stiga Vila ved jeg ikke,men det er da et bud.
Mvh
Torben
Jeg har i vinterens løb renoveret en Yardman fra 95 med diverse sikringskredsløb, så dit bud lyder ikke usandsynligt. En ældre model har mange fejlmuligheder som er lette at overse.

Mvh. Christian

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis