Save mur igennem med bajonetsav?

Har nogen prøve at save en mur igennem med bajonetsav? (Min er enkeltsten og højden 250 cm).

Gik det godt og hvilken klinge brugte I?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har skåret ud til et par døre med en murstensklinge fra harald nyborg og det gik over alt forventning. Det er bare den billige de har til hund eller der omkring.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Mr Calle den 22-05-2009 20:36
Du kan også prøve med en vinkelsliber med diamantklinge.


Bajonetsaven sviner dog ca 400% mindre og gør det ligeså hurtigt :) - Du skriver det er en helstensmur, det er det når tykkelsen af muren har samme mål som længden af en mursten (ca 220 mm) En halvstensmur er så bred som en mursten, og det er typisk den model man bruger til skillevægge. Det er mere hvis du er i gang med at save i en helstensmur, kan det være den har en bærende eller stabiliserende funktion. Det kan halvstensmure nu også have, men altid en god ide at være sikker på at etageadskillelsen ikke hænger i buer når du er færdig :)
ØJ, det er en halvstensmur

Ja, det var for at spare på svineriet med vinkelsliberen, som jeg har brugt et par gange til dørhuller.

Jeg har købt en klinge og prøver imorgen!
Jeg har prøvet at save et lille hul til en kattelem med murstensklinger til bejonetsav fra jem & Fix det magtede de slet ikke, tog rigtig lang tid at få lavet det lille 15x15cm hul.
Min erfaring siger, at en bajonetsav kan ruske i stenene så fugerne bliver løse. Her er en stor vinkelsliber mere blid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis