Ventilationsanlæg & lyddæmpere

I forbindelse med husbyggeri har jeg købt ventilationsanlæg. Det er leveret som saml selv projekt med diverse fittings, rør osv. Herunder 4 lyddæmpere...

Gir det mening at montere lyddæmper på indsugningen? Skulle det være for at dæmpe eventuel støj udenfra inden det kommer ind???

Kort sagt: Gi'r det mening at montere lyddæmper på indsugning????


 

I forbindelse med husbyggeri har jeg købt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej igen

1) Der er krav om 100 cm2 åbning til badeværelser, men ellers regner man med at det foregår via utætte eller åbne døre m.v.

2) Du forvarmer jo også luften i frostperioder, så iden er sikkert god, men hvor god er der ingen der tør udtale sig om på nuværede tidspunkt så det bliver et skøn, som sikkert vil være en forbedring af nyttevirkningen på 5-8% men uden dokumentation.
Der er ingen ventilationsanlæg med A/C motorer der kan opfylde kravene i dag, men med E/C motorer, er der en del der kan.

Hej igen Orla,

Og tak for dine svar!

JEG bygger efter byggetilladelse ansøgt før end 01-04-2006 - altså efter det gamle reglement. Ja - ok det hører nok til sjældenheder at støde ind i et så gammelt projekt, men det er nu engang tilfældet...

Men som jeg forstår dig er det udsugningerne i "opholdsrum" du hæfter dig ved. Altså at der er placeret udsugning i f.eks. soveværelse, stue, kontor og kælderrum (kælderrum P er forberedt som vådrum)...

Mvh
Jens

 

Jeg snakkede med forskellige personer inden for ventillation da jeg stod med helt det samme spørgsmål. De var ikke tilknyttet specifikke produkter. De sagde det samme. Der skal lyddæmper på ind og udblæsning, samt på det luft som går ind og ud af huset. Altså ialt 4 stk. Og de skal sidde tæt på anlægget. Der skal ialt bruges 4stk flexforbindelser 10cm som sættes så tæt på støjkilden som muligt for at undgå vibrationerne bliver overført fra anlægget.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis