Højtalere fra anlæg

Jeg har et gammelt anlæg som jeg ikke bruger mere og jeg tænkte på om jeg kunne bruge højtalerene til noget fornuftigt, så ville spørge om det er muligt at slutte dem til computeren og hvis det er muligt hvordan jeg gør det.

Jeg kan lodde hvis det er nødvendigt men har ellers ingen forstand på elektronik så jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig lidt. Det eneste info jeg kunne finde er de billeder der er vedhæftet.

Har en strømforsyning liggende fra mine gamle pc-højtalere og tænkte på om den kan den bruges til højtalerene fra anlæget?

På den står:
PRI:230~50Hz 0.1A
SEC: 9.4V _  _  _ 400mA 3.8VA

På forhånd tak

http://tinypic.com/view.php?pic=33lnmop&s=5

http://tinypic.com/view.php?pic=25qx8b6&s=5

- Here I was, just enjoying my Second Amendment rights, and you people have to freak out on me!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan nok godt klemme en smule lyd ud af dem, men det er absolut ikke optimalt.

Lydudgangen på en pc er normalt kun beregnet til at drive et par hovedtelefoner, aktive højttalere (med indbygget forstærker) eller linieindgangen på forstærkeren i stereoanlægget.

Hvis du ikke har smidt resten af anlægget ud, og hvis forstærkeren i det stadig virker, er det meget bedre at forbinde computerens lydudgang med forstærkerens Tape In eller Aux (med et standardkabel, du kan købe i de fleste lyd/computerforretninger) og så lade den trække læsset.

Den gamle strømforsyning, du nævner, kan du ikke bruge til noget i denne sammenhæng.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af albino den 21-05-2009 22:43
Du kan nok godt klemme en smule lyd ud af dem, men det er absolut ikke optimalt.

Lydudgangen på en pc er normalt kun beregnet til at drive et par hovedtelefoner, aktive højttalere (med indbygget forstærker) eller linieindgangen på forstærkeren i stereoanlægget.

Hvis du ikke har smidt resten af anlægget ud, og hvis forstærkeren i det stadig virker, er det meget bedre at forbinde computerens lydudgang med forstærkerens Tape In eller Aux (med et standardkabel, du kan købe i de fleste lyd/computerforretninger) og så lade den trække læsset.

Den gamle strømforsyning, du nævner, kan du ikke bruge til noget i denne sammenhæng.


Takker for det hurtige svar

Forstærker?! Syntes også at der manglede et eller andet.  Problemet med at slutte computeren til anlæget via aux ingangen er at jeg kun lige har plads til højtalerende, så anlægget kommer til at fylde for meget.

Tror du at det er muligt at pille selve forstærkeren ud af anlægget eller købe/bygge en mindre. Andre idé'er?

- Here I was, just enjoying my Second Amendment rights, and you people have to freak out on me!

at nævne med at bygge en forstærker.! du kan købe en velleman byggesæt. hvist man er god med loddekolben. en 10 Watt forstærker.???
Igen jeg ved hvordan man lodder men jeg har ikke helt forstand på det med elektronikken så jeg har ingen anelse om hvad en 10 watt' forsterker vil kunne præstere

- Here I was, just enjoying my Second Amendment rights, and you people have to freak out on me!

Var det så ikke lettere og i sidste ende billigere at købe nye højtalere der passer til computeren !

Her er en tilfældig butik, med priser fra 150 kr til 1000 kr
http://www.hardware-store.dk/baerbar-computer-tilbehor/computer-hojtalere/cat_132.html

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Det havde jeg faktisk også tænkt på jeg var bare for doven til at kigge på priser og antog at det var billigere at lave dem selv.

Tak for tippet og besparelsen


- Here I was, just enjoying my Second Amendment rights, and you people have to freak out on me!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis