Platin, prut og power???

Hey.

Er der nogen der lige kan huske hvad afstanden på platinerne i en SEM magnet tænding til en 2 syl 10 hk marstal.

Min motor har i lang tid ikke trukket nok og det viste sig så at den hele tiden kørte i lav tænding men når jeg slog over på høj gik motoren ud.

Jeg har leget lidt med afstanden men den skal jo være noget så nøjagtig. lige nu kører den ok men der kommer lidt bump og lidt prutter når den kører i tomgang og den skifter lidt med hvor godt den kører mens den kører.

Desuden kan jeg ikke ramme et sted hvor den kører godt i både høj og lav tending????

Mange hilsner fra mig


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lav tænding er der for at undgå tilbageslag på starthåndtag. man stiller ikke tænding på må og få, du skal indstille efter forskrifterne. motoren stilles så stemplet er i top, der bør være et mærke på svinghjulet, så stiller du magneten på lav ( sen ) tænding og samler det, så platinerne lige akkurat åbner. platinafstanden er 0,4, .
Hvis du sender mig din email kan jeg sende dig en instruktion vedr. din magnet, ganske vist på en Albin, men der er ingen forskel.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Min egen 2cyl Marstal har i efteråret lidt af samme problem med hosten, prutten og nærmest kvælning. Det har vist sig, at det i mit tilfælde var tærede ventilsæder, hængende ventiler osv der var hovedårsagen. Samtidig var magneten stillet forkert, så tændingen ikke kunne blive høj nok. Men det der havde størst betydning var fræsning af ventilsæder, afretning af ventiler og slibning af hele molevitten.
Hejsa. det var heller ike meningen at jeg ville justere på må og få. Jeg Ville bare lave lidt mere afstand på platinerne. Mange gamle motorere køre tit beddere hvis afstanden er lidt størere end den der står i instruktionsbogen.

Har ladet mig fortelle at man kan magnetisere magneten f.eks. ved at sætte en lader på i ca 3 sek. er der nogen der har erfaringer med det?

Til jonkjensen:
ved du hvad kompritionen er på dine sylendere? efter du har slepet ventilerne?

Tusind tak for svar ind til viddere. Jeg sender lige min mail Lynæs og tak.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis