Hvordan skal kvisten se ud ?

Vi skal til at udnytte vores overetage på vores hus som er fra 1868 og hvor vi renoverede underetagen for 9 år siden.

Vi kunne godt tænke os at få lavet en masse med glas - men er meget i tvivl om hvad huset kan "bære" rent udseendemæssigt - for ikke at lave total stilforvirring.

Er der nogen på nettet der kan hjælpe med noget sådan, eller skal man have fat i en akitekt til 10-15.000 ?

Hette
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var ikke så lidt af en opgave !!!

Huset er fra 1860'erne men bygget i hvilken stil ? hvor stort er huset ? Hvilket materiale er huset bygget i ?? hvad er taget lavet af ??

Hvis huset er et lavt bindingsværks hus med strå på taget så tror jeg ikke at det vil virke visuelt med masser af glas men måske nok hvis huset er lidt mere i palæ stilen....

Fortæl lidt mere om huset og sæt gerne et par billeder ind. Der er lavet et linksystem der gør dette muligt...

En anden mulighed er at bruge "arkitekthjælp"
det koster vist ca 3500,- for en vurdering med et skitse forslag..
Venligst Njord

MVH Njord
Hej "Hette"

Det er dejligt, at I er opmærksomme på mulig stilforvirring. For hvor er der mange ejere af gamle ejendomme, der øver vold på det der oprindeligt var meningen med huset.

Uden at kunne se netop jeres hus, er det ikke muligt, at komme med gode råd.

Jeg henvendte mig til Frilandsmuseet da jeg havde et hus fra 1788. Godt nok blev jeg irettesat, fordi jeg var nødt til at isolere det, for man overhovedet kunne bo i det, også selvom man kunne for 200 år siden - tiderne skifter, og indvendigt må der efter min mening være mulighed for at føre det op til standard, mens man bevarer det så oprindeligt som muligt udvendigt - altså ikke store thermoruder i et 150 år gammel hus.

Men spørg dem alligevel, eller gå på biblioteket, hvor jeg i hvertfald fandt bøger om byggestil ikke blot for perioden men også for de enkelte egne. Meget spændende for der er himmelvid forskel på et hus, der er beliggende det ene eller andet sted. Det gælder også inden for snævre områder. Sjov læsning hvis man bliver grebet af "ånden".

Held og lykke med projektet.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hvordan er det lige man kan sætte billeder ind ? - så kan I jo se huset.

Hette
Hej "hette"

Hvis du ser gruppen "Om Lav-Det-Selv" har ThomasB været så flink, at han stiller MB til rådighed på
http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/upload.php3

Jeg tillader mig at kopiere hans indlæg/vejledning nedenfor:

Mvh. JørgenE

Hej alle i billede elskere ... shocked)
Nu har jeg lavet et lille system til jer, så i kan vise jeres billeder i et, eller flere indlæg.
Gør følgende:

1. Gå ind på http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/upload.php3

2. Vælg et billede, fra din computer.

3. Tryk på upload.

4. Kopier den "fede" tekst ind i dit indlæg her på lav-det-selv.dk.

Så enkelt er det.

Med venlig hilsen
ThomasB http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/thefunnypage2.gif

Mvh. JørgenE
Og det virkede sgu ;O)

Mvh
ThomasB
Tak for hjælpen - så må vi se om der er nogen der har nogle gode ideer

Hette
Hej igen Hette.

Godt billede.

Jeg tror jeg også ville trykke på vores links i den grønne bjælke og spørge Netarkitekten med henvisning til dit indlæg her, eller ved simpelthen at spørge dem i deres brevkasse.

Det kunne jo være, at I kunne få lidt professionel hjælp hos dem

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis