Computeren er gået ud PGA. virus.

Hej min computer er gået ud, efter der er kommet virus på og nu kan jeg ikke tænde den igen, eller jo det kan jeg, men den går bare ud igen lige efter jeg har tændt den.. Hvad kan jeg gøre?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Cecilie.. den 20-05-2009 15:14
Hej min computer er gået ud, efter der er kommet virus på og nu kan jeg ikke tænde den igen, eller jo det kan jeg, men den går bare ud igen lige efter jeg har tændt den.. Hvad kan jeg gøre?

Ja så er du jo på den, for så skal den faktisk opstartes helt fra bunden igen, men hvorfor har du ikke et ordentligt antivirus program på din PC. så kunne du have undgået den kæmpe regning du nok får nu, mange af de gratis virus programmer virker faktisk udmærket, dog er et du har betalt for at foretrække. Jeg har et Bullguard der er så snedigt, at når noget skidt kommer for tæt på, lukker den omgående af til nettet.
Du kan jo prøve om du kan starte op uden at værer tilsluttet nettet.
Øh hvordan bar du dig ad med at skrive her iøvrigt 
Skrevet af Cecilie.. den 20-05-2009 15:14
Hej min computer er gået ud, efter der er kommet virus på og nu kan jeg ikke tænde den igen, eller jo det kan jeg, men den går bare ud igen lige efter jeg har tændt den.. Hvad kan jeg gøre?


Hvor hurtigt er lige efter du har tændt den?
har den kontakt til harddiasken i bios.! men hvor langt når den. under opstarten. før den "går ud".?
Har du forsøgt at starte op i fejlsikret tilstand, tryk Delete ned når du starter pcen.
det kan være at psu. der er stået af (psu. strømforsyning.) prøv at åpne computeren.! og trykke stikkene ned på dundkortet med behersket pres.?
Skrevet af Cecilie.. den 21-05-2009 17:44
altså nu kan jeg slet ikke tænde den?
Hej Cecilie.
Jeg tror det er bedst at du lader en der har mere tjek på en Pc. rode med den, du kan hurtigt ødelægge mere end hvad godt er

Og til dig H2.H.
Det er jo ikke alle der er computer nørder lige som dig, vel

Som man spør får man svar. Hvis den bare ikke vil starte, og man ikke ved hvad man foretager sig, ville det måske være nu, at man trak på en som havde en ide om hvad der kunne være galt, og som havde værktøjerne til fejlsøgning. Men mine bud kan være: ingen strøm - "gået" bundkort - hd-fejl - mem fejl - cpu-fejl - at stikket ikke er sat i kontakten, at du ikke har trykket rigtigt på afbryderen. (og så er der lige alle de andre muligheder).
Den ene måde at komme ud over en virus på, er jo at sætte din originale Windows cd i, reformatere disken (og så ryger alle dine data), eller prøve at komme uden om fejlen (kunne være, at trykke "del" eller hvad din computer nu bruger, for at komme ind i opsætningen, hvis du når så langt, så forsøge at starte op i fejlsikret tilstand (F8), når den forsøger at indlæse windows.
(Det er måske ikke lige nu, at jeg skal tilføje, at "rigtige mænd tager ikke backup - de græder")

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis