Udskiftning af vinduer indefra.

Hej LDS

Jeg står foran at skal skifte et par vinduer på 1. sal,. Jeg har aldrig prøvet det før, men jeg har fundet flere vejledninger på nettet, og det lader jo til at være lige til.

Mit problem er at alle de vejledninge jeg finder viser udskiftningen som er foretaget ude fra. Da min 1. sal er temmelig høj 6-7 meter op til vinduet, så overvejer jeg at foretage udskiftningen indefra. Jeg har ikke noget stillads, og jeg vil nødigt stå med et 20-30 kg tungt vindue på en stige.

Er der nogen der har erfaringer med dette? Bliver det noget rod?

Mvh
/Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overhovedet ikke.
Det går nok lidt mere ud over pudset inde i vindueskarmen, men så må du bare reparere det, eller lave en trætilsætning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis det er vinduer der er sidhængte eller lign så kunne du jo tage dem ud af ramme. Selve rammen vejer intet. Men det regner jeg ikke med det er ellers havde du jo nok selv haft tanken.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har lige monteret et topstyret vindue og pillede selve vinduesrammen ud af karmen det fungede fint da det hele sad på plads monterede jeg vinduet igen, det er langt lettere på denne må. specielt hvis det er oppe i højden. nu kender jeg ikke dit vindue men det må da kunne skilles ad.


Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Ok. Tak for svar. Jeg vil prøve at skille vinduerne ad inden jeg sætter dem om. Tak for svar.
Jeg vil ikke anbefale dig at skille vinduet ad inden montage af karmen, da du herved ikke har mulighed for at tjekke hverken anslag eller luftfordeling mellem karm/ramme. Vinduer er nemlig ikke altid "lige ud af landevejen". Ofte er der risiko for vridske karme eller delvis skæv montage af paskviler/blik fra fabrikken, og det betyder at der skal kompenseres for dette under montagen. Endvidere kiler man normalt et vindue udefra, hvilket langtfra altid er muligt indefra idet kilerne skal sidde over/for enderne på karmen.

Mvh
KJ (bygningssnedker)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis