Nyt puds krakeleret? (billeder)

Har du forstand på puds og det at pudse en udvendig væg?

Så vil jeg blive glad, hvis du vil kigge på de to billeder af et ny-pudset udhus og give dit bud på, hvorfor pudsen på væggene ser krakeleret ud (efter en kort og blæsende regnbyge/haglbyge d. 18.05.2009).

Pudsen virker 100% fast og stabil og det er første gang jeg ser denne krakelerende aftegning på væggene. Det har regnet på væggene før, men her har jeg kun kunnet se aftegningerne af fugerne. Når væggene tørrer, forsvinder aftegningerne selvfølgelig. Huset blev pudset 11.03.2009.

Se størrer billeder her: billede01 billede02.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Vi fik vandskuret vores hus sidste efterår (det regnede af og til i perioden det blev vandskuret), og på den nederste del af vores vægge ser vandskuringen også sådan ud. Håber når det til sommer skal males ikke er noget som kan ses igennem?

\\ nc

 

En maling som Cempexo eller Skalcem 100 vil virke lidt som en regnskærm og muren vil derfor optage knap så megen fugt. Om det så forhindrer disse aftegninger, ved jeg ikke... endnu.

I øvrigt snakkede jeg med en person som har samme slags hus som ovenstående (pudsede leca blokke) og han har til tider samme mosaikmønster i fugtigt vejr. Om hans er malet ved jeg ikke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også