Træterrasse

Jeg er ved at lave en træterrasse, men har brug for lidt hjælp her.

Imorgen kommer der sokkelholdere. Som man kan se på billederne har jeg forsøgt, at nivellere ud med snor, så det passer på begge sider af huset, dog vil der være en højdeforskel fra den ene side af huset til den anden.

Det mit spørgsmål går på, er, hvor langt der skal være mellem sokkelholderne, både i bredden og længden. Har læst mig til en ca. 600 mm, men er det mellem holderne, når de bare stikker deropad langs siden på huset eller? Så kan der såmænd gå en hel del til.
Det andet spørgsmål er, hvad skal man bruge af reglar: 38x57, er det nok eller skal det være 50x100.

Mvh

Pawha
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mindst 50 x 100mm

38 x 57 er lægter, hvilken slet ikke kan benyttes til dette formål.

Jeg mener, hvad hedder de så, hvis de ikke hedder reglar. ( det er vist også kun når man bygger træskelet i skunke mv.??

Mvh

Pawha
Reglar er en høvlet 50x100 mm,så den har et mål på mener det er 47x95 mm,men du kan bare bruge 50 x 100 mm trykimprægneret,så er de jo en smule kraftigere.
Hvis du kun har tænkt dig at strøerne skal ligge vinkelret ud fra huset skal du have en pr. 60 cm og vil derfor tro du kan sætte 2 sten på den korte side og ellers pr meter på anden brede side er lidt svært at vurdere hvor langt der er.
håber du forstår hvad jeg mener .
Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

TAK Dumle, men jeg skal have brædderne til at ligge "ud fra huset" på den lange side, så passer det med, at de ligger på "normal" vis udfra gavlsiden af huset, som er det andet billede....hvis det giver mening ;-).
Således lægger jeg 2 lange rækker af reglar op på langs MED huset, så jeg kan lægge brædder modsat... Ja hvis det er til at forstå - altså...

Mvh

Pawha
Annonce
Nu har jeg så sat disse sokkelholdere op, så jeg kan se hvor jeg skal bore huller. Er det korrekt forstået, at jeg kan/ må holde en afstand på 100 cm mellem soklerne. Terrassen skal være i hele husets gavlbredde...

Mvh

Pawha
ja det ser glimrende ud,måske lidt overdrevet med så store sten,tit er det nok bare at grave muld af og ligge en sten i grus. :-)

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

jeg ved ikke hvor langt du er nået,,men for guds skyld ( og sæføli din egen)

brug ikke lærketræ det er ikke til at holde

´Bliver den ikke lidt høj i forhold til havedøren ????

Det ser ud som om din terasse har lagt der i nogle år, så den har nok sat sig som den skal, så du kan klodse op direkte oven på den den, evt med et stykke murepap og så Knudsenkiler.

så kan du bruge disse bjælkeholdere der hvor du ikke har fliser i forvejen.

Det da meget lettere og sikkert også billigere.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis