Fjerne kugt fra køleskab!?

Har fået et næsten nyt køleskab, men det er blevet brugt til at opbevare røget laks, og det lugter altså ikke af blomster, for at sige det mildt

Men hvordan får jeg med sikkerhed den gennemtrængende lugt væk?
Det er et lille køleskab vi snakker om...

Mvh Timber

CHRiSTiMSeN
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fiskelugt kan være meget svær at slippe af med, men prøv at skure dit skab med noget klorin i varmt vand, lad værer med at overdosere klorinen, det fedter bare mere end det gavner.
Er prøvet, og hjalp ikke en dyt...

CHRiSTiMSeN
Skrevet af timmer1983 den 19-05-2009 20:34
Er prøvet, og hjalp ikke en dyt...
Så er der jo salmiak 3d. men jeg tror du vil få meget vanskeligt ved at fjerne lugten/stanken. Af en eller anden grund så er fiskelugt i stand til at trænge ind i plastmatrialer o.l. Jeg læste en gang om de menesker der lodser fisk i Esbjerg havn, altså dem der går ned i lastrummet, at uanset hvor meget de skrubbede sig selv efter en dag i de omgivelser, stank de langt væk af rådden fisk. Det trængte simpelthen ind i huden på dem.
Så måske det er grunden til at du fik det køleskab

Prøv at stille en tallerken med bagepulver ind et par dage.

Bent.
Skrevet af Bent Andersen den 20-05-2009 09:43
Prøv at stille en tallerken med bagepulver ind et par dage.

Bent.

Ja eller et brugt kaffefilter med grumsen i, det kan ihvertfald tage lugten af Ost i et køleskab.
Annonce
 Få fat på 50 cm lange piberensere. Kan fås i en velassorteret hobbyforretning. Rens først afløb, slange og reservoir ved kompressoren for snavs og desinficer efterfølgende med klorin, rodalon eller tilsvarende.
 Når det er gjort kan du koncentrere dig om det resterende. En lille overset rest kan forpeste køleskabet, så alt hvor der kan ophobe sig snavs og bakterier skal renses.
 Afmonter og rens lyskontakten og evt. thermostatreguleringen.
 Det kan blive nødvendigt at fjerne/udskifte tætningslisten hvis du ikke kan rense den ordentligt.
 Efterfølgende vil en skål med eddike dæmpe lugten på sigt.

Mvh. Christian

Eddiken er også prøvet, men prøver det med pulveret og kaffen først... så tager jeg den besværlige løsning til sidst. Takker mange gange for svarene!

CHRiSTiMSeN
eller endnu lettere, find et andet køleskab..

ame
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis