Justering af tomgang på en yamaha udenbords

hej derude...

Jeg har en Yamaha 40 hp udenbords med autolube. Den har et problem med at gå i tomgang og jeg kan kun holde den i gang, såfremt jeg hiver chokeren helt eller delvist ud. I det øjeblik jeg trykker chokeren ind, stiger omdrejningerne nærmest ekplosivt. Det skal bemærkes, at der på modellen er monteret et eletronisk aggregat, der bliver påvirket når gashåndtaget er i tomgangsposition..

Håber der er et kvikt hoved, der kan bistå mig.

Venlig hilsen

Ole Jensen

Ole Jensen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra den har kunnet gå i tomgang før, det lyder for mig som motoren får ganske lidt falsk luft, for det plejer og skabe sådan et problem som du omtaler. Så find ud af om alt er spændt og alle pakninger slutter tæt, så tror jeg problemet løser sig selv.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Det er meget forskelligt hvor falsk ludt kan komme fra, men mange gange er det en vaccum slange der er revnet eller løsnet, eller hvis de har været adskildte, og de gamle pakninger er genbrugte eller erstattet med flydende. Men orginale pakninger kan godt stå og blive sprøde og utætte. Mit bedste bud er mellem karburator oo blokken, eller en vaccum slange der er løs eller revnet.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Takker endnu en gang. Jeg spæder efter og tjekker lige forinden pakningen mellem blok og karburator. Jeg har også anskaffet noget flydende pakning såfremt der ikke er nogen effekt. Slangerne får også lige en tur. Håber det virker... Endnu en gang tak for assistancen..

 

Ole


Ole Jensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis