Mistanke om svamp, eller andet..

I Oktober 2008 flyttede vi i rækkehus, vi boede i etage ejendom før. Vi har været syge hver måned siden vi flyttede. Vores datter på 10 mdr har været hårdest ramt, hun har fejlet stort set alt. Vi er sluppet igennem med halsbetændelse, mellemørebetændelse og en masse snot. Der er en del vand i krybekælderen, og dette bekymre os en del.. Kan dette være skyld i at vi er så syge? Har vi evt. svamp? Er det ejendomskontoret vi skal kontakte for at få svar, eller hvad skal vi gøre? (Vi bor til leje) Spørgsmålene er mange, og vi søger desperat efter et svar, for vi orker snart ikke mere sygdom.

René, Nanna, og Lianna..

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan være synlige tegn hvis i har problemer med skimmelsvamp, men det kan faktisk også ligge skjult i huset, har i forhøjet luftfugtighed i huset ?
En anden vinkel: er barnet i institution?

Min kone og jeg har aldrig før været så meget syge som efter vores datter startede i dagpleje - de slæber alt muligt med hjem derfra...

Men tjek nu alligevel for svamp.... Køb et hygrometer i det nærmeste byggemarked (under 100,-) og tjek fugtigheden.
Ja, som Runefeldtmose skriver, brug de småpenge et hygrometer koster, så kan i også selv følge med i hvordan jeres indeklima er.

Burde pt. ligge på 40-60 % RF.
Runefeldtmose>> Ja hun startede her d. 1 Maj, men vi blev alle syge, meget tit, efter vi flyttede ind i d. 15 oktober 2008,..
Sådan et hygrometer, Måler det om der er svamp i Lejligheden, eller bare hvor meget fugt der er, for lidt fugt? for meget fugt?
Hehe sorry, men har slet ikke forstand på det..

René, Nanna, og Lianna..

Annonce
Et hygrometer måler luftfugtigheden i huset, har i et tørt hus, så har i sikkert heller ikke problemer med skimmelsvamp.

Men for høj fugtigthed giver også dårlige indklima, hvilket kan give årsag til at man også tit ligger sig syg, og ikke er frisk og veloplagt.
Hej

Hvis I har vand i krybekælderen så er der et problem der skal udbedres!
At måle på luftfugtigheden i denne situation giver ingen mening.

Få hurtigst muligt fat i udlejeren og få undersøgt problemet.

Venlig hilsen
Jacob
Okey, normalt er det ikke et sted vi må komme, men da vi havde vvsér, der sagde han, at han måtte have gummistøvler på, for at kunne komme der ned, da der var 10-15 cm vand nede..
Men jeg køber lige sådan en fugt måler idag, så fået jeg målt lidt igennem, også skriver jeg lige hvad målingerne giver..

René, Nanna, og Lianna..

Så fik jeg købt et hygrometer, jeg har så sat det op i mit datters værelse,
den går fra 0 til 100, hvor der står fra 40 til 60 er normalt,
Inden jeg gik ud og købte den, havde jeg lukket vinduet, da jeg så satte den til at måle, viste den 43,
Så prøvede jeg så at åbne vinduet, på klem, som vi plejer at have det, når hun ligger og sover, da hun lider en del af falsk strube hoste.
Så efter en times tid, kom den ned på 32,,
nogen forslag om det er dårligt eller godt, det er under normalt?

René, Nanna, og Lianna..

Fugtniveauet du har målt i rumluften er helt fint. Her hos mig har jeg 41 %RF inde og 30 %RF ude.
Og ja intervallet 40-60 anses for at være "normalt".

Men igen det siger intet om du har et problem med skimmelsvamp. Fugtniveauet i rumluften er normalt kun af interesse når det drejer sig om et kondensproblem, og hvis det kræver gummistøvler i krybekælderen så er det nok et andet sted problemet skal findes.

Må man være så fræk at spørge hvem udlejer er? ;-)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis