hævning af loft?????

jeg overvejer at købe et gammelt hus, hvor loftet er meget lavt. Jeg håber derfor at det er muligt at hæve loftet, men ved ikke hvor besværligt det er...er der nogen der ved noget om den slags.Ps..huset er kun på 60 m2
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart er det meget omfattende at løfte lofterne. Formodentligt er loftet sømmet under bjælkerne og disse ligger på remmem der igen ligger på muren.

Så i princippet er det bare at løfte hele tag konstruktionen fra selve murene og mure ind imellem og sænke taget ned på plads igen.

Men det er ikke sandsynligt at du bare kan gøre som beskrevet. Hele tag konstruktionen kan give efter og skulle udskiftes. Alle dine indervægge når heller ikke op til loftet mere og alle ledningerne der har forbindelse til loftet er pludseligt forkorte, og det samme gælder vandrør osv.

Pludseligt vil dine vinduer sidde meget langt nede på muren og når du går rundt inde i huset kan du måske slet ikke se ud ????

Hvis du vælger at gå videre med opgaven så tag kontakt med et par erfarne håndværkere og få deres vurdering af omfanget og hvad det vil koste.... Det er kun noget for meget erfarne "gør det selv folk". Jeg har selv gjort det med et fladt garage tag jeg gar hældning. Men med beboelse er det lidt noget andet med kompleksitet og krav. Specilt når det er et tag med hældning.

Prisen for at hæve taget skal jo stå mål med hvad man kan købe for udgangsprisen + ombygning, altså en større pose penge til start....

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis