Sufflet vrider

Hej. Jeg har købt nyt vindspejl til båden i lexan og selv skåret det til,er der nogle der ved hvordan man montere Sufflet vrider på lexanen?? + hvor man kan købe en pynteliste til vindspejlet?? Her er et billed af det gamle vindspejl Hilsen Shetland 535
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo da !
Pyntelisten kan du købe her: www.mmc.dk
Vriderne kan du monterer på følgende måde, du skal forborer hullerne så de er en lille smule større end den skrue der skal i. Så skal du have lavet nogle små bagplader i samme størelse som vriderens bundstykke. Lav dem i noget rustfrit stål og skær gevind i et par der til indrettede huller. Så klipper du af en cykkel slange nogle små mellem pakninger der skal ligge imellem metallet og lexanen. Skru dem så sammen med små rustfrie maskinskruer med linse hoved. Så får du den bedst tænkelige befæstigelse der samtidig skåner lexanen.
( du må ikke spænde dem for hårdt)

V.h.  Håndværkeren
Hej

Tak for tippet  jeg syntes dit foreslag lyder ok, men har valg at sætte  møtriker på bagsiden som holder boldtene det virker/og ser fint ud.

Endnu en gang tak for hjælpen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Shetland 535 den 20-05-2009 21:57
Hej

Tak for tippet  jeg syntes dit foreslag lyder ok, men har valg at sætte  møtriker på bagsiden som holder boldtene det virker/og ser fint ud.

Endnu en gang tak for hjælpen
Min begrundelse for at lave små bagplader, er at du får fordelt trykke på lexanen over et større område. Lexan har det jo med at blive stift og skørt jo ældre det bliver.

Hej Håndværkeren! De små bagplader du nævner vil jeg inden for en rum tid også sætte på,ellers er vindspejlet blevet rigtigt flot, fik boret huller m.m og sat Sufflet vrider på og det hele passer som det skal. Billeder kommer senere Hilsen shetland 535
Har lavet lidt af en brøler!! Har lavet mit vindspejl i lexan og lagt solfilm , men men kom for meget vand på så det laver folder som man kan se, så har jeg taget solfilmen af igen og ville lægge nyt på,men noget af limen fra solfilmen sidder stadigt fast så er det store spørgsmål hvordan får jeg limen af uden at rise lexanen eller det bliver mat???? MVH Shetland 535 HJÆLP Håndværkerne!!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Den eneste mulighed er opvaskesæbe som du smørre på og nuldre grundigt i limen med, det er et kæmpe arbejde, så er du advaret. Og hvorfor købte du så ikke en røgfarvet Lexan ?
Du kan nu ikke få for meget vand imellem når du skal monterer filmen. Men du har nok ikke haft det rette værktøj til at fæstne det med, og du har glemt at du skulle starte fra midten, og så i små bevægelser arbejde dig udaf.

Du kan lige lægge dig denne bag øret, alt ordentligt håndværk tager tid !

Hej Håndværkeren.

Grunden til jeg ikke købte røgfarvet lexan var at de ikke kunne levere i den størrelse jeg ville have på daværende tidspunkt, ville ikke vente en måned eller 2.

Du har  ret a.n.g jeg havde ikke det rette værktøj m.m og "JA" jeg vidste ikke at jeg skulle starte fra midten

SÅ KAN JEG LÆRE DET!! vil nu prøve mig frem med sæbe og varmt vand og få det værste væk, det er mest ude i siderne at der sidder lim.

Ellers er det blevet rigtigt flot med nye Sufflet vrider og boret huller m.m
Lexan er útroligt godt at arbejde i.

Tak for hjælpen

Hej igen

Har ringet til bilexperten og forklaret mit problem, jeg kan købet gele`og smøre på dermed får jeg limen væk samtidiget skåner det lexanen

Jeg er en glad mand

Det glæder mig da at læse, når du så skal have den nye film på fugter du lexanen grundigt og lægger filmen løst på. Så skal du med en lille plast spartel starte på midten og bevæge den udaf i noget der kunne ligne et cirkel mønster. Har du ikke sådan en plastspartel, laver du den selv at et stykke gammel plast spand, husk at hjørnerne på spartlen skal være lidt runde og for at den ikke skal ridse sliber du lige anlægsfladen med en fin sandpapir så den føles blød at rører ved.
Hej

Jeg skal ned og købe nyt solfilm+ en spakel som man bruger til formålet så følger jeg dit råd, så kan det da ikke gå helt galt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også