nyt indmad i båd

Jeg er igang med at renovere min båd og er kommet til lakering af det nye træværk , jeg bruger junkers skibslak men jeg får små bobler i lakken ?? hvad gør jeg forkert jeg bruger pensel til påføring lige 2 billeder af hvad jeg er igang med
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du husket at lade lakken stå lidt efter du har rørt rundt i den, så luftboblerne kan stige til vejrs.??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

At pensle frem og tilbage er den mest sandsynlige måde at få bobler på, forsigtigt fra een side, lakken skal " lægges " på, ikke " arbejdes" på.
I øvrigt hedder det aptering, ikke indmad.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ja aptering stor fejl tak for de gode råd
Hejsa. Det ser dælme godt ud. En gammel Bådebygger gav mig det råd at bruge en meget korthåret rulle til at ligge lakken på med derefter bruger du en malepude til at glatte med men husk at gøre alt rent først Flygger har nogle lakklude med harpix som er riktigt gode til at fjerne støv sæt evt nogle spande med vand til at fange støvet God fornøjelse

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
nu har jeg købt en dyr lak pensel 185 kr og nogle harpix klude og jeg har lige lagt 3 lag lak på nogle af pladerne ,der kommer billeder om 10 min.
Annonce
så var der lige 3 billeder på billede nr 1 er det 3 gang lak billede nr 2 har fået 2 gange og 3 billede er 1 gang
Lynæs - Er de gode (penslerne i linket)? Jeg skal selv lakere kahytsider, ruf osv. Hvis de virkelig er velegnede er det jo vanvittigt billigt. Har købt modbydeligt dyr lak, så en fornuftig pensel vil nok være en god ide.
Jeg synes ikke at de står tilbage for de dyre danske, som jeg også har prøvet og som har kostet ca. det dobbelte for een.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skønt - har straks købt et sæt. Tak for tippet.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også