Ekstra strøm

Sidder lige og funderer over hvordan jeg smartest kan få nogen flere udtag til "dimser" i bilen. Ungerne har skærme på bagsædet, gps'en skal ha' strøm, mobilen skal lades og køletasken skal køre. Jeg har en forgrener, men kunne godt tænke mig lidt mere intelligens i systemet. Den originale cigartænder afbrydes sammen med tændingen.
Det jeg mangler er noget konstant strøm uafhængig af tændingen. Jeg forestiller mig at koble fordeleren til konstant strøm gennem en "batterivagt" så jeg ikke dræner batteriet. DVD'en må gerne ha' 5-10 minutters levetid efter tændingen er slukket, så der kan findes et passende sted at stoppe filmen.
Nogen der har nogen gode ideer?

Bilen det skal bruges i er en renault megane fra 2000. Hvis nogen har en god ide til hvor jeg kan nupse en konstant strøm uden at skulle direkte til batteriet så vil jeg også godt vide det.
Christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med alt det "skrammel" du har gang i, var det så ikke bedre du forsynede din bil med en extra benzindrevet generator. Du kan eventuelt bare binde den fast på taget af øsen
Der ud over syntes jeg da dit forslag virker meget tiltalende, og måske var det den bedste løsning at hente strømmen i nye ledninger helt ude ved akomulatoren, så overbelaster du da heller ikke det eksisterende lednings net.

V.h.  Håndværkeren
den eneste rigtige måde og lave det på er og trække en ny ledning 2-4 kvardrat fra batteriet og så med en sikring 10-15cm fra batteriet. Og Så lav evt en ekstra eller to cigerettændere, hvis du kan finde et sted og placere dem. og så lad den cigerattænder der allerede sidder i bilen være som den er.

cigarettænderen kan fås her: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2779614938&n=1199147587&pn=1215917961

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Det med generatoren på taget - det lyder ikke så tosset. Er der nogen der ved hvordan jeg nemmest får en slange ned i tanken så jeg slipper for at skulle tanke to steder?? :-)
Nej måske skulle jeg bare holde mig til det med strømmen - jeg er vel ikke den eneste der har så mange dimser. Faktisk har jeg også overvejet et ekstra lille batteri som lades op mens der er tænding på og som jeg frit kan tære på når der ikke er tænding. Det må kunne klares med et relæ og en strømbegrænser for ikke at lade for hårdt.
Ellers går jeg nok efter at få trukket et ekstra kabel fra batteriet, så må vi se hvad jeg når frem til.

Tak for input
Man kan jo købe en strømvagt ret billigt, som man kan sætte i, sådan at man aldrig kan aflade batteriet, og det kan du jo evt motere sammen med din faste instalation, så slipper du for ekstra batteri og bekymringer om du kan starte.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Jaeh ! Men når jeg nu tænker over det, skal det da ikke være en benzin drevet generator. Du skal du have sådan et par vindmøller på som de bruger på lystbådene  Det vil da skabe lidt opmærksomhed på motorvejen
Vindmøller virker dog kun når der er vind.. Altså ikke når bilen holder stille ellers skal det blæse..

Jeg har ført strømmen til cigaretstikket uden om tændningen..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis