Maling - Hvilken?

Jeg har vandskuret vores kældervægge og har givet det grunder(murbinder). Hvilken maling skal vi bruge til en sådan behandlet overflade? er det ok med alm vægmaling købt i bilka? eller skal man have noget specielt murmaling?

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en kældervæg kunne jeg forestille mig det ville være hensigtsmæssigt med en diffusionsåben maling, så fugten ikke kan samle sig bag malingen.
Syntes du skulle bruge noget cementmaling. Det har jeg gjort, det er 5 år siden, det står rigtig flot og er 100% diffusionsåbent, samt 100 % uorganisk (kan ikke mugne). Det kan bare ikke rengøres, så stænk fra eks. vask af oliefingre går ikke lige af igen.

Mit hed cempexo, hedder maxit nu. De har det i alle større byggemarkeder og jeg har også set det i Jem og Fix her om sommeren.

Det koster i øvrigt næsten ikke noget, 200 kr. for en spand med 12 kg. i mindes jeg.

Men penslen skal ikke stå i spanden natten over hvis der er en sjat, skal rengøres rigtig godt.

En havesprøjte er god til at fugte væggen med inden du maler.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak for svar... jeg kom til at tænke på om grunder er diffusionsåbent? For ellers giver det ikke meget menning at give væggene diffusionsåbent mailing. God ide med cement malingen, den tror jeg vi vil tage til efterretning.
cempexo murfarve er en diffusionsåben maling, den tilhørende cempexo grunder har samme diffusion som murfarven hvis man overholder blandingsforholdet på deklarationen.

et andet mærke i cementmurfarvegruppen er skalcem (aktuelt på tilbud hos Strak)
Tror ikke du skal være bange for at din murbinder har lukket noget, det må dem der sælger det da kunne bevidne.


MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også