IP-ekko

Har IP-telefoni gennem yousee, men der er ekko på. Man kan høre en svag gentagelse af det, man lige har sagt, når man taler med andre. Yousee er ikke til megen hjælp. Erfaringer? Løsninger?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft erfaring med dette fænomen, tit og ofte sidder fejlen hos udbyderen, men det kan også være inkompatibilitet med telefonen, som er brugt til VoIP.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Kender ikke lige præcist YouSee's løsning, men hvis den er ligesom TDC's så har du en box (typisk Linksys PAP2T) og så kan du koble en analog telefon på den - evt. via din telefoninstallation i huset. Hvis det er tilfældet så er du på spanden (beklager). AEC (Acoustic Echo Cancellation) skal konfigureres på Linksys boxen, og det er Yousee's ansvar. Da de som hovedregel ikke ved hvad de har med at gøre og i hvert fald ikke ved hvordan man optimerer AEC (min erfaring med TDC), så er det svært. Som ElectricalFreak skriver kan du være heldig at skifte telefonen. Hvis du har det sat op så boxen fordeler FXS linien i dit eksisterende telefoninstallation, så prøv evt. at sætte din telefon direkte på boxen og se om det forsvinder. Effekten på FXS udgangen er lidt begrænset og kan ofte ikke håndtere kablingen i installationen. En af mulighederne er at det giver ekko - men som regel virker det dog bare ikke hvis boxen kan bære linien.

Konklusionen er at der altså er fordele ved at bruge de små selskaber hvor man må bruge eget udstyr og dermed får adgang til at konfigurere den slags selv, men det betyder jo så også at man skal vide hvad man gør.
Er det det samme med alle du taler med?

Er der en forsinkelse på ekkoet så lyder det som 'far-end echo' for mig og så er det echo cancelleren på den PC du taler med (eller den i telefon netværket) der ikke er helt på toppen. Det kan dog også være den IP udbyder du bruger der driller.

Hører du ekkoet med det samme (uden forsinkelse) så er det måske din 'sidetone' der er sat forkert op.

/Hideout

 

Har kabel fra yousee med et webstar-modem. Der ser ikke ud til, at der er noget der kan reguleres på, hverken i software eller hardware. Og ja, det er to analoge telefoner, der er koblet på. Den ene er en trådløs philips, den anden en gammel comet basis.
hvor stor upload har du

vi har selv ip telefoni dog hos telsome og det kører fint nu uden problemer efter vi fik en højere internet forbindelse på 5/1 de 1mbit op gjorde vi ikke havde hakken og ekko i lyden

den gamle linie var på 256 kb op
har du desuden tjekket qos i routeren (quality of service)her kan man priotere )
Annonce
Yousee har rigeligt opload, reserveret til ip-telefoni alene
Skrevet af egoland den 18-05-2009 14:32
Yousee har rigeligt opload, reserveret til ip-telefoni alene

er det en voip router yousee har leveret ,hvis og det er en service der ligger hos dem så må de rette fejlen da det så er indstillingerne i routeren der skal ændres på .
Hvad så med at købe nogen nye telefoner - nogen der går over netværk - ville det løse problemet?
Mine forældre har haft samme løsning fra TDC, så jeg har været (mange gange) i kontakt med teknikere og kundeservice.

De har - efter mange samtaler - indrømmet, at de har problemer med deres VoIp systemer visse steder, men har ikke været i stand til at rette fejlen.

Mine forældre oplevede toner i baggrunden, som hvis man trykkede på en tast, samt ekko som beskrevet her.

Problemet er dog løst nu: de har opsagt deres abonnement og er kommet på Fullrate. Det fungerer upåklageligt hos dem.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Du skriver du har 2 telefoner på. Kører de via dit eksisterende telefonnet eller sidder de begge direkte på boxen? Prøv evt. at tage den gamle Comet basis ud, og hvis den går via dit telefonnet så fjern det og kobl den trådløse direkte på boxen. Hvis ikke det hjælper, så vil problemet sandsynligvis også bestå selvom du køber IP telefoner fordi problemet så ligger i netværket og skal konfigureres på routeren, som du jo desværre ikke har tilgang til. Kan man overhovedet koble IP telefoner på YouSee's løsning? Istedet ville jeg overveje en ny udbyder.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis