Mobilt bredbånd i bådene ?

Hvor udbredt er det at bruge PC og mobilt bredbånd i sine både ? Jeg har nemlig, og sys at det er sjovt at man over nettet kan følge med i hvor de forskellige både sejler ! Jeg har lavet et lynhurtigt udkast til hvordan der ser ud...... Mangler bare at få nogle flere både på :-) MVH Kim Jensen http://www.teamstoregade.dk/sejl
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ikke helt sikker på hvad du mener. Skal der anvendes et program der selv uploader position, eller er tanken at man selv korrigerer, og opdaterer sin placering jævnligt?

Jeg bruger selv trådløst bredbånd, både hjemme og ombord. Er blevet meget glad for DMIs hjemmeside, hvor jeg kan tjekke vejrforholdene, strøm, bølger osv.
Ok - min gps er ikke tilsluttet computeren, den anvendes til alt andet end navigation.
oki...... sys bare at det var smart at man kunne se hvor gutterne sejlede rundt henne :-)

Ja - og det hedder AIS, og er pligtigt hvis båden er over 100 brt.T, men ellers frivilligt. (Opdateres over VHF).

Min GPS kører mod Det levende Søkort, og data er ikke tilgængeligt for andre programmer. Endvidere er det vel ikke alle farvande, hvor det trådløse kan dække?

 

Men hvis du er ved at lave både en server og klient, så prøv lige at "skimme" AIS datastruktur, så kunne du jo passende lægge AIS data ind på dine oversigtskort (og så kunne vi andre jo "lurepasse" på din side, og holde øje med, om der i området er nogle man skal holde øje med). Jeg kører iøvrigt ikke selv bredbånd, men via mobiltlf, hvor jeg skal betale efter antal GB data, så jeg er kun online når jeg skal hente DMI.


There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis