Leder efter en Buckler

Jeg leder efter en Buckler, uanset stand- har du en stående eller set en stå eller, eller hva som helst- så tip mig lige...

Jeg leder efter en Buckler, uanset stand- har du... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde for rigtigt mange år siden fornøjelsen af at kunne se nærmere på den, jeg havde sådan et lille sidejob for en bådforhandler med at sejle eventuelle købere en tur i den båd de ville købe. Så jeg har prøvet de fleste både dengang, og jeg vil sige at for motor sejlede den ganske godt og havde ret gode manøvre evner i havn, jeg prøvede den desværre ikke for sejl. Den har dog alt for lidt sejl flade til at det kan lade sig gøre at sejle den kun for sejl alene, ialfald hvis man vil sejle ret lang i den ad gangen.
Lige en sidebemærkning:

Eller også kan man vende det om, og sige, at hvis man kun sejler for sejl, - Ja - så er jo netop alle muligheder for at sejle i den meget lang tid ad gangen.

- altså fordi man jo ikke kommer nogen vegne.

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Som nævnt i tidligere tråde, har jeg været på ferie i sådan en Buckler i 14 dage i sommeren 1975.
Som jeg har skrevet i teksten til det korte videoklip, som jeg har uploadet på YouTube, kunne firmaets reklameslogan for båden have været:
"For sejl, går den som en snegl"

For det er lige nøjagtigt sådan det er.
Men det er en fantastisk hyggelig og sjov lille båd, der er det store samtaleemne i enhver havn den kommer til.

Og for motor er den bare mit yndlings-sørøverskiw´

Læg venligst mærke til, at alle på videoen bærer redningsvest, det så man ikke så tit dengang Og i dag kniber det også gevaldigt for visse personer at tage vesten på... desværre...

Nå, her er videoklippet:

http://www.youtube.com/watch?v=D9He0a7hL0w

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

En skam at dit link ikke virker, jeg ville ellers gerne have set den film.
Det er åbenbart et LDS problem på siderne... somme tider bliver linkene aktive, andre gange inaktive.
Og jeg sætter dem ind på samme måde hver gang.

Nå, men du kan makere hele link linien, trykke Ctrl + C på en gang (Kopierer det makerede).
Sæt det ind i adresselinien i Explorer og tryk opdater... (de to grønne pile). Sæt ind = Ctrl + V... og vupti, så er du der.

http://www.youtube.com/watch?v=D9He0a7hL0w

Alternativt kan du gå på YouTube... søg på Hurrywood... det er den nederste video...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Det prøvede jeg så, og jo der var en filmstump med en Buckler II, det var dog skrækkeligt som det storsejl trak ned i bådens fart. Men i samme link var der søreme også en Solus for sejl i Venø bugten, så prøv du selv at skrive Hurrywood i you tubes søgefelt.

Det fædrende ophav er jo i gang med at bjærge sejlene...  Jeg skulle bare styre
 Al begyndelse er svær
Nå, men som sagt gik det fint for motor, da sejlene var bjærgede.

Ja, det var en frisk tur på Venø bugt i "Ofelia"


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis