Leder efter en Buckler

Jeg leder efter en Buckler, uanset stand- har du en stående eller set en stå eller, eller hva som helst- så tip mig lige...

Jeg leder efter en Buckler, uanset stand- har du... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo en lidt kedelig tendens, det kunne da være sjovt at se, om drømmen om et sørøverskiw blev til noget.

Kigger iøvrigt selv jævnligt efter en Buckler... ikke fordi jeg ville bytte min egen Solus væk, men mere sådan af gammel interesse... og der er godt nok ikke mange til salg.

Senest så jeg en i en annonce fra Holland til 4.900 Euro... men uden vindspejl og med meget skrabet indretning, men ellers pæn og velholdt.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Den gule til 30K...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jep, det er båden fra silkeborg søerne.

Gul er den nu ikke, men lidt vand og sæbe kan den da godt bruge.
Der er lidt detalje på diverse beslag og fæstninger, men er ellers i fin form.

Er der nogle gode navne forslag ?
Havde tænkt på "Sally" men det holder ikke, sådan rent instrinktivt, bliver jeg ved med at kalde den "Buckleren"
Så gode ideer modtages.
Du kan jo gøre som jeg gjorde, find det navn du vil give den og gå så på Google translatoren (oversætter) og få navnet oversat til Latin.
Min hedder Libertas der betyder Frihed
Iøvrigt syntes jeg at messan bommen sidder meget tæt på dækket og at der mangler et forstag til klyveren. En af de ting som jeg ofte har tænkt på skulle skiftes omgående, er det skrækkelige rat. Det er da en total misforståelse, så hellere et ganske almindeligt rundt rat som i en bil, det vil heller ikke fiske liner og fald.
Nå, syntes egentlig at overbygningen var gul... nå, men pyt med det.

Navnemæssigt tror jeg du skal holde dig fra sørøverrelaterede navne, bl.a. "Sally", "Piraten", "Kaperen" osv.
Du skal nok få rigeligt med henvisninger til ligheden med et sørøverskib... og det bliver man jo så træt af, at høre på i længden.

Nu betyder "Buckler" jo "Skjold" på engelsk. Så det var da en oplagt mulighed.
Hvis min erfaring med Buckleren for sejl skal bringes ind i navngivningen, kunne den tilpas komme til at hedde "Sneglen"

Men ellers er der da masser af valgmuligheder.
Se her:
http://www2.10000boatnames.com/inde...Itemid=104
Eller lidt danske:
http://db.spaekhugger.dk/bdk.asp?or...efolge=asc
På det nederste link, kan jeg godt lide "Morgensol" og "Sigurd Sidevind"
Men det ultimative navn så jeg på denne båd i Assens Marina for 2 uger siden:

"Orkan Olga"... det er et flot navn
Her er iøvrigt lige et billede af "min" Buckler, som også bare hed "Buckleren"


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej jbr

Ja, dækket er en eller anden beige kulør, skal nok minde om træ, det kunne gå for gult.
Under vores hjemturs sejlads kom vi forbi "nyborg" buckleren og den ligger stadig på sin vinter plads.

Navnemæssig:
- Har jeg hørt, man ikke må omdøbe en båd, gamel overtro.
- Buckleren har haft samme ejer/familie siden 1974 og altid svævet med navnet (den har haft flere).
- Lige nu hedder den "Det var sørens" men ellers virker "Bodil Baglæns" helt naturligt efter hjemturen.
Jo - man må gerne omdøbe sin båd - men det kræver visse ritualer og et offer til Neptun og ikke mindst må nedenstående gennemføres med overbevisning ( - og ofte til stor moro for de deltagende )

Vigors interkategoriske båd afdøbnings ceremoni.

I alles navn, som har sejlet ombord i dette skib i fortiden, og i alles navn, som vil sejle ombord i dette skib i fremtiden, påkalder vi de gamle guder for vind og hav, at de må give os deres velsignelse i dag.

Mægtige Neptun, konge over alt som rører sig i og på havet, og mægtige Aeolus, vogter af vindene og alt der blæser for dem:

Vi bringer jer vor tak for den beskyttelse, I har ydet dette fartøj i fortiden. Vi udtrykker vor taknemmelighed for, at hun altid fandt ly for storm og uvejr og fandt sikkert i havn.

Følgelig fremfører vi den bøn, at det navn, hvorunder dette fartøj hidtil har været kendt (__________) må slettes og fjernes fra jeres bøger.

Videre beder vi om, at hun, når hun igen fremstilles til velsignelse med et andet navn, vil blive anerkendt og nok engang tilstået de samme begunstigelser, som hun nød tilforn.

Til gengæld genindvier vi dette fartøj til jeres herredømme i fuld forvisning om, at hun som altid vil være underkastet guderne for vindene og havets uforanderlige love.

Som følge heraf og i god tro besegler vi denne pagt med et drikoffer i henhold til havets hellige ritual.

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis