Leder efter en Buckler

Jeg leder efter en Buckler, uanset stand- har du en stående eller set en stå eller, eller hva som helst- så tip mig lige...

Jeg leder efter en Buckler, uanset stand- har du... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jbr...

 eiii køber man en leder man efter en buckler er det jo ikke kapsejlads eller noget der ligner man er ude i- det er ren fornøjelse og så alt det plads på så lidt skiv- syns det er fantastisk og kludene skal da luftes, men gå jo ike ud i høj sø- emn såen et badekar og karklude.. det ren fornøjelse- og det da vist mig bekendt helt i orden.. enegien...
  Nu har jeg har hørt om tre forskellige buckler mk II, mr II (?)- og I- hva er forskellen, ved du det- rygtet siger at I er mindre højde om læ???

hey håndværker...

  Ja hvis den holdt stilen, altså springet og charmen- den buttede facon og smukke stævn- gav den 5 -7 fod og en orntli rig- så ville den jo være på vej til noget sejlbåd...

kender du noget til motoren en Petter, syns aldrig jeg har hørt det før???

Skrevet af energien den 28-05-2009 18:04

hey håndværker...

  Ja hvis den holdt stilen, altså springet og charmen- den buttede facon og smukke stævn- gav den 5 -7 fod og en orntli rig- så ville den jo være på vej til noget sejlbåd...

kender du noget til motoren en Petter, syns aldrig jeg har hørt det før???

Ja en Petter Diesel, det er kvalitet der vil noget, så den skal du ikke være bange for. Den fås som 6 og 12 Hk. og har meget små mål og er let i forhold til menge andre diesel motorer med samme Hk. antal.
Buckleren kunne faktisk også fås med Gaffel rig, hvor der så var flere m2 på, men det er nok mere støtte sejl så tag du bare ud når Rasmus viser tænder, så er det jo sjovt at sejle.
Der er ikke noget der hedder MR II det må være en skrivefejl lige som i resten af indlæget.

´ja med et navn kan det ikke være helt gal, petter...

 ja man skal da ud når der vises tænder eller fårerne er på marken, lidt vand i cockpittet det vel en del af glæden, helt absolut...

 nej tænkte det nok mr II var en røver...

 lyder ellers helt fint med gaffel rig, det gir lige en trekant foroven mere, og det jo der det skal være- ja men nu skal jeg lige i land først, og finde madammen- så skal sejles noget bredskude sejlads- hvis jeg ellers finder en til rimelig pris i rimelig stand,,,...

Jeg kom lige til at tænke på at du omtalte den smukke stævn, det er en klipper stævn.
Ikke noget der bruges mere her på disse bredegrader, men prøv at lægge mærke til de både der bliver bygget i Indien Kina og der omkring, mange af dem har denne flot svungne klipper stævn. Oprindeligt blev den lavet sådan for at have større bæreevne i stævnen, når båden dykkede i hård sø. Desuden gav den mulighed for et par m2. mere på de både der havde en rig med fok.
Annonce
Jeg har ingen idé om forskellen på versionerne. Den vi sejlede i, omkring 1976, havde ikke ståhøjde i kahytten. Det fedeste ved båden, syntes jeg, var andenæbet. Der har jeg siddet, hele vejen igennem Svendborgsund, med armene hvilende på prædikestolen og fødderne ca. 30 cm over vandet. Så kunne man lige få dyppet fusserne, når der var en dønning der var stor nok!
Som sagt, et rigtigt hygge skiw´ som tiltrækker nysgerrige på hele havnen. Forbered dig på masser af spørgsmål, når du er undervejs!
Og ja, det er rigtigt, man køber vel ikke sådan én, hvis man vil sejle for sejl. Motoren i den vi sejlede var også en Petter Diesel. Den startede altid uden problemer og gik fint.
Jeg sejler iøvrigt selv Solus 24, som jeg har liggende i Limfjorden. I går loggede vi 6.5 knob i let østenvind, dejligt vejr her i pinsen.
Min hjemmeside for Solus 24 ejere og andre interesserede er her: www.solussiden.webs.com

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej igen. havnefogeden i Nyborg er Tim Jørgensen og kan kontaktas på 6333 7083
held og lykke. Jørgen
Hmmm... gad vide hvad enden på den historie blev

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 03 nov 2009 19:45
Hmmm... gad vide hvad enden på den historie blev

Sådan ender mange "historier" her på LDS. dem der har fået hjælpen glemmer at komme med en tilbagemelding, der er dog undtagelser, men i år 2009 kan de tælles på to hænder.
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis