Mondeo speedometer

Jeg har en mondeo 2,0 fra 1997. Igår "døde" speedometeret lige pludselig mens jeg kørte. Men her til morgen virkede det igen, men dog kun et par minuter, så "døde" det igen og tank ikonet lyste samtidig et par sekunder, til trods for at jeg lige havde fyldt tanken op. Kan der være en dårlig forbindelse et sted siden der er 2 ting samtidig?? Hvor får speedometeret signal fra? Så kan jeg evt. starte med at tjekke det? Eller er det selve instrumentet??
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rodede lidt videre på nettet og fandt dette link, der beskriver nøjagtig samme problem og ikke mindst en fin beskrivelse af udbedring af fejlen:
http://home.online.no/~naagesol/mondeo/speedo_trouble.pdf

Det er dog mest sandsynligt kun at skulle lodde den lille modstand på side fem, da det højst sandsynligt er der fejlen er. Det har jeg i hvert fald kunne nøjes med.

Og det virker!! Jeg har selv lige lavet det, og det tog ca en times tid. Dog kan selve lodningen godt være lidt bøvlet hvis man ikke lige er vant til at lodde (Jeg er ikke ret skrap til at lodde)
Det er meget småt og der skal passes lidt på ikke at få givet det alt for meget varme, da det jo kan bekadige andre komponenter. Men selve instrumentet er rimelig simpelt at skille ad og samle igen.

Så bare klø på....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis