Diodebro md D+

Hej Alle

Jeg har lige investeret i en ny diodebro (Talamex), som jeg egentlig troede var samme udfordring som den gamle. Men jeg kan se på den nye diodebro, at der er to x-tra tilslutningsmuligheder (D+) og (-). Det er tilslutninger der er lavet til kabelsko?

På den gamle (defekte) er der kun de tre primære skruer... Altså kun den hvor man tilslutter laderen - og naturligvis de to hvor batteriet skal tilsluttet.

Er der nogen der ved hvordan jeg anvender min nyindkøbte diodebro. Kan man evt. by-passe den funktion som etableres af (D+) of (-). Eller evt. bare undlade at tilslutte de ekstra forbindelser?

Jeg behøver ikke nogen egentlig styring af ladning af det ene batteri frem for det andet. Diodebroens funktion er at mine forbrugsbatterier ikke skal aflade mit startbatteri... - og omvendt!

Den jeg har købt er vedhæftet. De små kabelsko-forbindelsesmuligheder ligger mellem møtrikkerne.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke for at træde i det, men i min lille bog om el i båden, frarådes det at bruge sådan en dims, da den bevirker at batteriet ikke lades korrekt op, og nedsætter batteriet power og levetid. Derfor lader jeg jeg batteri 2 op over et lysrelæ, som trækkes når motoren kører.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Den nye diodebro du har købt er beregnet til at føre laderelæets spændings føle ledning igennem. dette er for at kompensere for det spændingsfald der altid er over en diode ca. 0,6 vokt. hvis du ikke tilslutter det rigtigt får du nemlig en for lav ladespænding på dine batterier - hvis det kun drejer sig om at lade 2 batterier og ellers holde dem adskildt findes der et meget bedre alternativ - nemlig et microprosessor styret batteri skillerelæ "MBR 12-80" 12 for 12 volt og 8o for de 80 amp, det max kan kontrollere hilsner fra polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis