Vindpap mod terræn ?

Hej
I forlængelse af denne tråd http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/141248/view/topic/ (om skur på punktfundament)

Tænker jeg på hvad der er smartest mod jord - om det er hønsenet > vindpap > isolering > gulv eller om man evt. kan bruge nogle Rockwool A-pladebatts 10 således

A-pladebatts mellem strøer/bjælker> gulv og ikke andet ? er det godt nok eller skal der vindpap under ?

Fidusen skulle være bare at lægge batt's ovenfra og slippe for bøvlet med at lave noget nedefra og/eller i rammer og flere arbejdsgange. iflg Rockwool er A-batts fugt og vandafvisende og anvendes til vindskærm mm og så skulle de være selvbærende så man kan montere dem i beslag eller .............

på forhånd tak for svar

mvh jens 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Orla har nok et godt bud på dette.

Men det komme jo helt an på hvad det skur skal bruges til.

Hønsenettet er som rottesikring, har ingen anden effekt.

Jeg ville montere et 6" trykket brædt under bjælkerne, lukke bunden med masonit plader som fuges fast i kanterne også lægge isoleringen i.

Andet alternativ er at bruge hård isolering, så slipper du for det vindtætte lag, men hård isolering er en dyr løsning.

Uanset om det benyttes plader eller den hårde isolering, kan det med 6" bræddet benyttes

hej kaluda

og tak for svar. Lyder som en god ide med at montere brædder som bærekant.

Skuret skal bruges til opbevaring af ting - primært bådudstyr såsom sejl, hynder, værktøj, sejlertøj, maling/plejemidler osv osv og derfor skal det være frostfrit eller så godt som.

Mht. at bruge masonoitplader - suger det ikke fugt til sig ? Og hård isolering - er det fx de nævnte a-bats ? Jeg blev inspireret til det efter at have læst en af Orla's kommentarer til isolering af krybekælder og hans forbehold overfor vindpap .....

mvh jens  

Masonitpladerne skal være oliehærdede plader, eller huntonitplader som er overflade behandlede, disse suger ikke sådan lige fugt til sig, på den overfladebehandlede side.

Men jeg er helt sikker på at Orla har en god løsning til dette her, ved at han lige som mig syntes at hårde bats er en god løsning, da de fjerner nødvendigheden af en vindspærre, da denne har en tendens til at blive angrebet af skimmelsvamp, er dog ikke sikker på at feks. huntonit har samme problemer, men ved ikke om den er anvendelig i dette tilfælde...

Men måske falder Orla lige over denne tråd, og smider lige et par ord med på vejen...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også