Pakningspap

Hej alle.

Da vi overtog vores båd, fulgte der et komplet pakningssæt med til motoren.

I tidens løb har vi brugt et par stykker af dem, bl.a. til vandpumpen og dækslet over ventilerne. Især vandpumpepakningen skal jo skiftes med jævne mellemrum.

De fås ikke i løs vægt, og et nyt, komplet pakningssæt koster 3000 SEK

Nu er det jo ikke meget vanskeligere at lave en ny, end at klippe kravlenisser ud, hvis man vel at mærke har det rette materiale. Men kan man købe den slags i ark, og i givet fald, hvor?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil da tro at du kan købe det i alle reservedelsbutikker til biler. Prøv evt. brødernes Autodele som ligger i området ved Tempo bådudsttyr.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

@GOM:

Takker - kan se, Biltema også har det i forskellige tykkelser fra 0,4 til 1,5 mm til fornuftig pris. En glimrende undskyldning for at trille til Næstved, når det har været lønningsdag igen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg har købt hos Thansen, de har også i flere tykkelser.
Den slags handler jeg lokalt i Båd & Motor her i Faaborg.
Det er rart at kunne have det i hånden inden man køber. Pris 30-40 kr for et stykke som A5.
Baadsen
Hej Folk´s

Har i ikke et gammelt søkort liggende, det er ganske fortrinligt til at lave pakninger af. Jeg har lavet mange pakninger af søkort igennem mit efterhånden lange liv. I min fortid som " mester " i søværnet havde vi altid et par gamle søkort liggende til formålet.

Mvh Finn
Annonce
Der kan også nævnes vinyl (som i vinylgulv) og tyk nitrilgummi, gummi er specielt godt når man skal pakke iregulære flader i mod smøreolie, dog skal man være opmærksom på at det i tilfælde af brand ikke er så godt..

Dr_Lyn
kan vinyl og nitrilgummi tåle den varme??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg tror faktisk godt vinyl kan bruges, da man jo spænder det godt sammen. Men jeg ville nu hellere smutte i thansen eller et andet sted og købe rigtig pakningspap, for så dyrt er det ikke, og efter min mening er der en grund til at alle firmaer bruger pakningspap til pakninger og ikke søkort, vinyl, nitrilgummi, bagsiden af et gammelt ringbind, osv...

Det næste er at pakningspap er nemt og arbejde med, og du få et holdbart resultat...

P.s Det er godt og vide hvad man kan bruge til pakninger i en nødsituation... (-:

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

vinyl og nitrilgummi holder fint ved 80-100 grader. Fordi det somregel er noget tykkere og mere fleksibelt er det godt til fx. at pakke imellem flanger der har været overspændt eller spændt skævt og er svære at på til at pakke tæt.

Dr_Lyn
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis