Renovering af badeværelse

Halløj derude

Jeg er ved at renovere mit badeværelse og har en kort isoleret ydervæg hvor der skal placeres en spa bad og resten skal beklædes med filt.

Væggen består inderst af gasbetonblokke og yderst af mursten med et lag isolering imellem.
Væggen har indtil nu været pudset og der har været sat fliser op.

Da den gamle puds røg af sammen med fliserne overvejer jeg nu at sætte vådrumsgipsplader op i stedet for at pudse væggen op igen. Bl.a. for at spare en hulens masse spartelarbejde og gipspladen er jo helt glat hvilket i forhold til filt giver en pænere finish i den sidste ende.

Kan det lade sig gøre og hvad skal jeg eventuelt være opmærksom på?

vh
Lennart

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke sikker på, at det er en god ide bare at sætte en gipsplade direkte op på en ydrevæg. Det kan vist give problemer med fugt, og plader kan blive mærke ved kuldebroer.

Tror du skal bygge et skelet op af træ eller stål, og derpå gipsplader. Du kan se lidt mere her:

http://gds.knaufdanogips.dk/mounting/m_reinsulation/index.html
Halløj igen
Og tak for svaret. Det kan der være noget om.

Lige et tillægsspørgsmål.
Skal der også bruges vådrums gipsplader til loftet i badeværelset eller er det kun på væggene der skal bruges vådrumsgipsplader?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
du kan nøjes med at bruge vådrumsgips i vådzone. Dvs. loftet kan være almindelig gips og faktisk langt størstedelen af badeværelset - pånær brusekabinen og omkring vasken.

Oftest vælger vi dog at beklæde hele badeværelset med vådrumsgips - men det er ikke et krav. Jeg skal snart igang med mit eget badeværelse og der kommer der ikke vådrumsgips på loft - ej heller i brusekabine. Det er så tungt at arbejde med og langt dyrere
Alle væggene i badeværelset er som minimum fugtig zone, så benyt 2 lag vådrumsgips til alle væggene.
Og alm. gipsplader til loftet.
Jeg mener ikke det er et problem at sætte en gipsplade op på din ydrevæg. da der jo er isoleret i muren.


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også