Coelan

Erfaringer med colelan søges. Overvejer det men hvad med skridsikkerheden ? Jeg ved at gummifugerne har sluppet nogle steder, men har ikke det hele overblik endnu. Gerne både +'ser og -'ser.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi havde jo planlagt at give det løse teak gitter/dørk en omgang med coelan men det blev jo frarådet. men vores rorpind fik jo 8 lag.
Og på plus siden så er det meget let at arbejde med. Og det kan virkelig tåle noget.. Jeg fik kørt rorpinden op og ned af en stålvejer og på det gamle lak sled det en slem og dyb ridse, men her på coelan fik jeg lavet det samme.. og man kan intet se.
Lakken er jo tysk og har over 30 år på bagen.
På minus siden er at jeg ikke fik den samme glans som traditionel lak. Den virker ikke lige så gennemsigtigt, men det er måske fordi jeg lakerede i en carport og det var koldt og fugtigt.

Hvis der kommer skidt og støv i et lag er det meget svært at slibe i. Det er jo lidt gummi-agtigt.
Men ikke noget man tænker over når man sidder med rorpinden i hånden.

Jeg ved de sælger også noget "granulat" man kan hælde i lakken i sidste lag så det bliver skridsikkert.

Jeg er glad for at vi prøvede det og vil helt sikkert bruge det igen. Man skal nærmest bruge en meget skarp kniv og stædighed hvis man vil have hul i lakken.

Klodsen som vores påhængsmotor sidder på fik også nogle lag. tror den fik 5 lag.
Jeg vil da prøve at tjekke hvordan lakken ser ud der hvor den er sat fast når vi skal have den lille motor på så vil jeg give lyd fra mig.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Lynæs I programmet Båd og Fritid Med Jan erik Messmann er der en udsendelse om netop coelan og på deres wep side er der også et debatforum www.ferie-direkte.dk Her kan du sikkert få et par tips og man kan se alle Båd og Fritid udsendelserne derinde.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hej igen
Hvis du kigger ind på Hellers.dk er der et link til Coelan.
Der er også en instruktionsvideo + tilbud om kursus på deres værft i Kastrup.
Med hensyn til nådderne i dit dæk, er Coelan et ef de få overfladeprodukter, der både kan binde på gammel Sikaflex og følge med i bevægelserne.
Der findes tilsætningsstoffer til Coelan, der sikrer skridsikkerheden.
Baadsen
Grom, jeg venter at høre mere, Som altid er det persolige erfaringer, jeg er ude efter. Til andre tak for oplysningerne.

ErikChristensen 
va så er du kommet videre med dækket
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Annonce
Desværre ikke, mangler tid i tørvejr. Arb. pt. med at få motoren op.

ErikChristensen 
og jeg har ikke fået skiftet motor endnu..

Svendborg

ANDY det må også anses for et betragteligt job af høj sværhedsgrad :-)

ErikChristensen 
Venter på at sælger ringer og siger at nu er den klar.. ting tager tid i Svendborg.. De gasfittings jeg bestilte for snart 3 uger siden kan jeg hente i morgen.. det er dog i en anden butik end hvor jeg købte motoren.

Svendborg

Lynæs: På hjemmesiden våres www.ebana.dk har vi lagt ud endel info angående coelan. Dekket er enda ikke tett, men jeg tror jeg vet hvor vannet kommer inn

Fair Winds

Halvor Beck-Berge
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også