plywood

jeg vil gerne ha isoleret min plywood båd inden vinter.jeg havde forestillet mig med 5 cm flamingo lagt på spanterne og 2 cm liggeunderlag limet under loftet.er der nogen med plywood erfaringer?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du kan være sikker på at din båd rådner op, hvis du lukker plywooden inde under flamingoen! Der skal bare være en smule fugt, så ligger det der og hygger sig. Risikoen for at der er fugt i mellem, er ret stor på den tid af året - og især hvis der er nogen i båden. Men nu da du skriver at du vil lægge dem oven på spanterne, kan det være formildende. Jeg ville ikke gøre det alligevel.

I starten af 70'erne, prøvede man at lave plywood sandwich konstruktion, som man havde fundet ud af på glasfiber. De både man dengang lavede, har fået skiftet al plywooden pga. råd.

Normalt er træbåde nogelunde isoleret, da tykkelsen på træet isolerer i sig selv, men med plywood er der jo et problem, da tykkelsen på træet er ret lille.
Jeg kender ikke til nogen løsninger, udover at få fat i en større bådvarmer evt. en Refleksovn. En ny sovepose kan vel også være en løsning smile

Mvh
ThomasB
Mit flamingo har ligget på i
17 år. Der er overhovedet ingen problemer med fugt eller efterfølgende råd.

Det er klart at hvis båden er konstant nedsænket i vand, det er vel det Magnus tænker på, så vil der komme problemer.

Magnus...er det så mig du tænker på? smile

Jeg mener stadig ikke at det er forsvarligt at lukke træ inde bag plastik.
Man kan ikke holde øje med om der er begyndende råd, er der er stor risiko for at der kommer problemer.

Erik, hvorfra ved du at træet er sundt? Har du haft pillet flamingoen af?

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis