BÅDKØB

Hej sejlere jeg har fået kik på en motorbåd
der er 15.2 meter og vejer 14 T .Skal jeg have et bevis eller en examen for at sejle
den ? Jeg har kikket rundt omkring men kan kun finde noget om vægten.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være helt sikker tror jeg nok at der er lavet nye regler hvor længden indgår. Jeg tror der er et eller andet med 12 meter der skiller. Hvis jeg husker ret er det en Yachtskipper 3 der skal til for at føre et skib af denne størrelse.

Efter min mening er det ikke et spørgsmål om hvad der er af krav, men om hvad der er forsvarligt. og her mener jeg at det vil være på sin plads at kunne navigere kende søvejsregler indgående samt naturligvis at have check på sit skib. og have en besætning der også kende til manøvreringen af et skib af den størrelse. Det vil givetvis arbejde i søen på en anden måde en d et lille skib og reagere meget anderledes og langsommeligt end et lille skib. Desuden er enertien i et stort tungt fartøj langt vigtigere at tage køjde for i havne manøvrer end en lille jolle, lad dig ikke snyde.

Svaret vil du sikker kunne få hus søfartsstyrelsen. Så frem med telefonbogen.

Venligst Njord

MVH Njord
skillelinjen er 15m i vandlinjen eller under 20 brutto registerer tonnage alt over dette kræver min yachtskipper 3 under dette er et dueligheds catificat nok.
med venlig hilsen.
Per Holst
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis