UK >> DK Stikkontakt med Jord

Hej,

Jeg har købt et apparat fra England, som naturligvis også kører på 220v.
Men det kom med et britisk kabel og kontakt/stik. Der er tre poler på. Den ene er Jord.

Spurgte til en omformer ting nede hos elektrikeren. Han havde kun en, som konverterer den tre-polede britiske til en dansk med to poler (uden jord).

Apparatet *skal* have jord, står der højt og tydeligt i store, tykke, røde bogstaver i manualen.
Har derfor ikke turdet at sætte det til uden jord.

Elektrikeren gav mig en dansk kontakt med hjem, som har jord. Han foreslog, at jeg bare skilte den britiske kontakt fra hinanden og lagde kablerne ind i den danske kontakt, som også har jord.

Fint nok, tænke jeg, og skilte det britiske stik fra hinanden. Her er tre ledninger, men også noget, der ligner en lille sikring eller modstand (jeg kender ikke forskellen).

Nu tænker jeg, hvis det er en modstand, så futter hele møget nok af, så snart jeg sætter stikket i. Men er det bare en sikring (som måske er normalt i UK?), så går det vel at bare lægge ledningerne om i det danske stik med jord, eller hvad?

Den lille sikring/modstand dims har to metal-ender og midten synes at være af hård plastik. Der står "Richstar 5A" på den. Den er 2,6cm lang.

Skulle der være en venlig sjæl her, der ved, om jeg bare kan ignorere denne sikring/modstand dims og bare lægge ledningerne om i det danske stik uden videre?

Apparatet er til vand-destillation, for resten.

På forhånd tak for evt. tips og råd.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den flipper du bare af, og montere dit nye stik...:)

ja den er god nok ! i uk er det normalt at sikringen til den enkelte brugsgenstand

sidder i stikproppen ,så sæt du roligt en dansk stikprop på


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak til jer begge!
Du skifter stikproppen.. husk der hvor sikringen sidder er fasen.. den skal du huske at sætte i venstre side i den nye stikprop når du har benene fremad.. det er vigtigt hvis det ikke skal brænde af.. hvis det er en forstærker er det meget meget vigtigt, da forstærkere fra england er netop produceret til at få fasen ind i et kredsløb på den måde.. ellers risikerer du at beskade feks en ensretter..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

Af.. har læst det hele nu.. du monterer det bare.. lige meget med fase og nul hvis det er en ionbytter.. bare sørg for med jorden på..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis