Hvad hedder dimsen under bommen?

Hej,
hjælp mig lige.....Jeg står og mangler hanbeslaget til bomnedhaler-rigget(det hedder selvfølgelig nok noget andet, men med lidt god vilje kan i vel fostå mig), og hvad hedder så lige den dims???Den ligner en bøjet bolt med et rundt hoved, der skal ind i et knaphulsformet beslag, der sidder på undersiden af bommen. Det er altså svært at bestille noget over tlf/nettet når man ikke kan udtrykke sig ordentligt.
Mth
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej, hjælp mig lige..... Jeg står og mangler... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak Hasseltoft, jeg var i jernhandlen idag. De havde ikke nogen, men jeg fik to låsemøtrikker så må jeg hekse med dem indtil jeg finder en øjemøtrik. Jeg laver et lille øje på wireren, putter den på bolten og sætter en låsemøtrik på eller også en over. Smeden grinte da jeg spurgte om ville hamre bolten flad og bore hul i,- han mente at den nok var lidt for hård, ja, hvad ved jeg om rustfri bolte,-jeg er tækkemand;-).
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Herligt! Min løsning med boltene fungerede, meeen, wireren fik en lidt belastet vinkel om man så kan sige. Det ender sgu med at det bliver helt anstændigt at se på.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis