mure uden overligger !

Fejl ?? kig næste !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Fejl ?? kig næste ! Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Normalen er da, at man lavede en bue, godt nok en bue med ikke ret stor pilhøjde i mange tilfælde.
Hvis du har godt med tilstødende murværk, er det bare med at komme igang med skabelonen til en bue!! :)
Det er i øvrigt en sjov udfordring, men man skal være noget nøjeregnende og omhyggelig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Lopus> Man ligger de bagerste 2-3-4cm af de nederste skifter ind i I ´jernet

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Skrevet af ThomasFN den 13-05-2009 21:45
Du kan da også lave dit eget ståltegl af de gamle sten.. Bare skære riller, komme jern i, og fylde det op med beton.


Det kunne godt være den løsning jeg skulle vælge. men ville de ikke give det samme at ligge jern i fugerne ?

Hvilken slags jern bør jeg bruge hvis jeg vælger at lave dem selv. dimension og type ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvis du bruger et I-jern kan du ligge de nederste skifter af mursten som vist på Tegning A. Du kan evt hvis du helt vil skjule I-jernet gøre som på Tegning B, og tilføje en ekstra række mursten under I-jernet. Du kan gøre på samme måde på indersiden, eller evt. beklæde den med træ/andet efter lyst.

Mvh You Can Do It!

Annonce
Jeg tror jeg laver løsning A, min port kan skjule jernet ude fra, og indvendig er det knap så vigtig..!

Det bliver et spændende projekt, skal nok lige have tænkt det lidt igennem, men tak for råd og ideer..!

Andre forslag er dog stadig velkommen :-)

Der ligger et stort smede firma i nærhenden af mig.. hva må jeg betale for sådan en 3 meter I bjælke. 200 x 80 x 3000 mm ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
"I gamle dage" brugte man en gang i mellem en løsning, hvor man murede murstene på et brædt, med en meget kraftig mørtel. I den nederste lejefuge blev der lagt et par stænger rustfrit stålarmering i hele hullets længde + en halv sten i hver side.
Det er ikke det letteste at udføre, da stenene under ingen omstændigheder må ligge løst. De skal suge fast til mørtlen. Og da man bruger en stærk mørtel med en del cement, kan det være lidt besværligt.

Men skal jeg være ærlig, ville jeg vælge noget andet i dit tilflde. Især fordi åbningen er 240 cm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis