skifte smal lk minitangent

Har har et hus med  planmonterede lk smal minitangent i dørkarmene, jeg er bevidst om lov og regler mht udskiftning. men kan det virkelig passe at der ikke findes en noget mere moderne løsning til udskiftning af netop denne type afbrydere & kontakter, således man pt.1 IKKE skal skifte karme, pt. 2 IKKE skal ud i væggen.  Fuga løsning på underlag kan præcist ikke dække "hullet" gælder alle de forskellige varianter jeg har, jf en kontakt/udtag-to afbydere ovenfor, samt enkelt/dobbelt monterede elementer osv. synes det virker utroligt jeg ikke kan finde et produkt der løser denne problemstilling. 

anyone?  
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har skiftet et par stykker hjemme hos mine forældre ved at bore hullet i karmen op til 44 mm. Derefter har jeg monteret en Fuga afbr. med 50 mm ramme.

 

MArtin

Skrevet af Martin S Larsen den 13-05-2009 19:53

Jeg har skiftet et par stykker hjemme hos mine forældre ved at bore hullet i karmen op til 44 mm. Derefter har jeg monteret en Fuga afbr. med 50 mm ramme.

 

MArtin



Problemet opstår når man har to afbryder/kontakter over hinanden, så er de netop for lange til at Fuga50 kan dække dem. Jeg endte med at skifte karmen eller rettere sagt gerigten. mvh Jørgen
præcis! og som beskrevet har jeg en del med 2-3 moduler. 
det var da utroligt men det anede jeg nok. damn

Heller ikke noget decideret problem for mig at skifte gerigten(erne)  bare omfattende, og en smule nederen, når man har 10 døre (x2) og filt & fuge ER på plads.
Skrevet af Grillert den 13-05-2009 23:06
præcis! og som beskrevet har jeg en del med 2-3 moduler. 
det var da utroligt men det anede jeg nok. damn



Ja gu er det træls, jeg opdagede det endda først efter elektrikeren havde været der. Han synes ikke det var nødvendigt at fortælle mig det.

Men det er ser ikke særlig fedt ud med sådan et hul under den nederste.

mvh
Jørgen
Jeg har de samme kontakter monteret på samme måde. Monteret i umalede hårdttræs-gerigter, så det med lige at skifte et stykke spiller ikke rigtig...

Man kan stadig købe kontakterne, tror elektrikkeren sagde 350 kr for en korrespondance-kontakt
Den almindelige kontakt var udgået, men man kan bruge korrespondance-kontakten...

Min løsning er stille og roligt at modernisere huset og udskifte til nye kontakter monteret i vægdåser.

Overskudet af minitangent gemmes selvfølgelig til udskiftning af de tilbageværende, hvis/når de svigter

MVH Leo

Annonce
Yes sir. de er mega dyre, har fik et arsenal i reserve af min elektrikker. han havde sku nok ondt af mig.
men alle mine fungerer udemærket. de er bare så uncool. også grå, har heller ikke ku opdrive hvide i det mindste.
Skrevet af Grillert den 14-05-2009 22:55
Yes sir. de er mega dyre, har fik et arsenal i reserve af min elektrikker. han havde sku nok ondt af mig.
men alle mine fungerer udemærket. de er bare så uncool. også grå, har heller ikke ku opdrive hvide i det mindste.
Alle mine virker også, men nogle af dem går så stramt, at man er ved at knække fingrene...

MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis