Husqvarna plæneklipper

Hejsa.

Jeg er på udkig efter en Husqvarna plæneklipper. Enten en nyere brugt, eller en af de mere simple de sælger. Der er bl.a. en M145 model, som koster 1.995,-.

Er der nogen der kender kvaliteten af Husqvarnas plæneklippere?

Skulle jeg hellere gå efter et andet anerkendt mærke, eks Klippo?

Det jeg er på jagt efter, er en maskine til en mindre græsplæne (vel 300m2), uden selvtræk (selvkørende), uden græsopsamler mv. Bare den har bioklip og en ordentlig motor (B&S?).
 
Tak for hjælpen på forhånd.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En så simpel maskine kan du sagtens få for det halve incl bioklip. Lige nu har den gode Onkel Harald en til 899,00 Kr. hvor du så blot skal sætte en bio kniv i !
Tjek nr. 5490 hos www.harald-nyborg.dk
Der er ingen grund til at gå efter en B&S motor. Jeg har lige kvast en 12,5 B&S efter ca. 400 driftstimer :(

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm

Jeg har ellers ikke hørt noget dårligt om B&S. Kan andre beræfte at B&S ikke er så godt som det kunne være? For det kan jo bare være et enkelt tilfælde...

Slet ikke nogen der kender Husqvarnas kvalitet af plæneklippere?
Jamen husqvarna er et rigtig godt mærke også indenfor plæneklippere..
Det jeg ville kigge efter var hvad skjoldet er lavet af, det er næsten altid det der slår en plæneklipper ihjel når stålskjoldet er ædt op af rust.
Find en med alu skjold det holder!!
B&S motorer er normalt god kvalitet,
men der kan selvfølgelig være en mandags model.
Klippo som du nævner er nok nr.1 indenfor plæneklippere.

ame
Annonce
Grunden til at de ruster op, ligger nok i vi meneskers dovenskab. For hvorfor ikke male den indvendigt en gang om året, en anden væsentlig ting er at mange glemmer at rense klippeskjoldet når de har brugt maskinen, så sidder der fugtigt græs i kager på undersiden. Jeg spuler min hver gang jeg har brugt den
Og med hensyn til om en maskine har sideudkast, når først der sidder en biokniv i maskinen betyder det ikke så meget.
Jeg vil tro at grunden til at der er en ny type motor på Selektaen, er noget med EU krav, en B&S er jo ikke ligefrem den mest renlige maskine.
Tak for svar.

Husqvarna modellen har i øvrigt vandtilslutning (alm. vandslangekobling). Så efter hvad de beskriver, så skal man bare tilslutte vand, og starte maskinen. Så bliver den ren!

Så hvis det er tilfældet, så er det jo ikke noget problem...
Skrevet af Mr3xs den 14-05-2009 08:31
Tak for svar.

Husqvarna modellen har i øvrigt vandtilslutning (alm. vandslangekobling). Så efter hvad de beskriver, så skal man bare tilslutte vand, og starte maskinen. Så bliver den ren!

Så hvis det er tilfældet, så er det jo ikke noget problem...

Orv ! det var smart
Ja, formentlig. Har ikke prøvet det :-)

http://www.husqvarna.skov-have.dk/node1817.aspx?nid=68332&pid=38263
Jeg skrev til den lokale Husqvarna forhandler ang. det med aluskjold, han kommenterede: Jeg mener stålskjold er bedst, aluskjold bliver porøs og knækker lættere.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også