Marstal 14 HK 2 cyl. benzinmotor

I forbindelse med ilægning af nyt motorfundament tog jeg motoren med hjem til en renovering og ny maling. MEN jeg kom til at tage strømfordeleren ud, og på trods af mange mange forsøg kan jeg ikke få tændingen til at stå rigtigt igen. Marstalfabrikken siger 6 cm til højre for topmærket på svinghjulet, svarende til 20 grader. Det virker ikke. Motoren hopper og vibrerer og går ad h... til. Jeg har prøvet andre indstillinger, men skidtet virker ikke. Jeg har ikke en tændingspistol, og kan nok heller ikke bruge den, men har sat tændrør til stel og holdt øje med gnisten. Den har til tider gået fint i lave omdrejninger, men duer ikke i højere omdrejninger. Den virkede perfekt sidste år, så strømfordeleren er sikkert i orden. Har nogen et forslag til en indstilling? På forhånd tak.
I forbindelse med ilægning af nyt motorfundament... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jonkjensen den 14-05-2009 22:50
Det lyder bestemt som en strømfordeler.

På min 14 hk Marstaller sidder der blot en magnettænding. Simpelt og effektivt, hvis det holdes tørt...
Det er let at holde tørt, smør noget siliconefedt ind i alle åbninger d.v.s. der hvor tændkablerne går ind og inde i selve huset hvor platinen sidder, bare "møg" det godt til. giv ved samme lejlighed tændrørhætterne en tur hvor kablet går ind. Så er alle fugtproblemer en saga

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også