Blandet

Hej-dav og godag

Er ny her på forumet og har en række blandede spørgsmål men de fleste omhandler computer så derfor har jeg valgt denne kategori af forumet!

1.   Er der nogle specifikke regler her på forumet?

2.   Skal ud og købe ny computer men det er efter hånden et stykke tid siden jeg har rodet med det møj så jeg ved ikke helt hvad der er up-to-date, men jeg har kigget på denne: http://www.wupti.com/Produkter/1459593_(Wupti2).html?utm_source=kelkoo Er den helt ude i skoven eller er den fin til studie og let- til middel billedredigering og i værste fald emulering af Nintendo 64?

3.   Nogen der kan anbefale en taske til  #2? Skal helst være en hardcase der kan bæres som en messenger bag, eller ryksæk med mange lommer og gode muligheder for at opbevare mange andre ting, til under 500Kr. Hvis det med hardcase ikke kan lade sig gøre er der så nogle forslag til gør-det selv løsninger?

4.   Er det muligt at koble 2 computere sammen via et direkte link fra ethernet ingang til ethernet ingang? Hvis ja hvordan? Hvis nej hvilke løsninger er der så?

5. Findes der et program der kan lægge et andet program oven på et tredje program der køre i fullscreen? Altså f.eks hvis man spiller Counter Strike og gerne vil have et lille vindue der viser film uden at man behøver at minnimere spillet.

Det var vidst det hele og håber at der er nogle rare mennesker der har tid og lyst til at hjælpe

- Here I was, just enjoying my Second Amendment rights, and you people have to freak out on me!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Schönne

Velkommen til.

Jeg vil svarre på det jeg kan.

#1 Altid en god og sober tone, ingen politik og ingen reklamer for egne produkter. Det dækker vist det meste, ellers får du en venlig men bestemt løftet finger af en af os brugerer

#2 Det er en standart HP, måske kan du finde den billiger nede hos din lokale forhandler.

Resten er der nok andre der kan hjælpe med.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM den 12-05-2009 18:42
Hej Schönne

Velkommen til.

Jeg vil svarre på det jeg kan.

#1 Altid en god og sober tone, ingen politik og ingen reklamer for egne produkter. Det dækker vist det meste, ellers får du en venlig men bestemt løftet finger af en af os brugerer

#2 Det er en standart HP, måske kan du finde den billiger nede hos din lokale forhandler.

Resten er der nok andre der kan hjælpe med.

Tak for velkomsten
Hvis det er en standart HP jeg har kigget på så er jeg da gået glip af en del mere end jeg havde regnet med  Kan du i så fald anbefale andre maskiner med multi-touch egenskaber?

- Here I was, just enjoying my Second Amendment rights, and you people have to freak out on me!

svar til nr. 4:

Jeg mener at man kan gøre det ved hjælp af det der hedder et krydskabel.
Skrevet af Lavbo den 12-05-2009 19:45
svar til nr. 4:

Jeg mener at man kan gøre det ved hjælp af det der hedder et krydskabel.

Takker for hjælpen

Løste selv #3

Hvis jeg skulle ud og købe en bærbar til studie, ville jeg nok gå i en stor bue udenom den viste model (og alle andre med drejelig skærm).

Ikke at jeg kender den, men mit bedste bud er, at når den har været slæbt frem og tilbage i rygsækken og pakket op og ned et halvt års tid, er drejemekanismen gået i stykker, eller der er kommet løse forbindelser op til skærmen.

Den slags hejs hører kun til hjemme på skrivebordet.

Du kan få mange andre maskiner med lignende ydelse og mere robust design til lavere pris. Prøv bare at åbne tilbudsavisen fra Bilka.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af albino den 15-05-2009 07:35
Hvis jeg skulle ud og købe en bærbar til studie, ville jeg nok gå i en stor bue udenom den viste model (og alle andre med drejelig skærm).

Ikke at jeg kender den, men mit bedste bud er, at når den har været slæbt frem og tilbage i rygsækken og pakket op og ned et halvt års tid, er drejemekanismen gået i stykker, eller der er kommet løse forbindelser op til skærmen.

Den slags hejs hører kun til hjemme på skrivebordet.

Du kan få mange andre maskiner med lignende ydelse og mere robust design til lavere pris. Prøv bare at åbne tilbudsavisen fra Bilka.

Tak for advarslen

Problemet med maskinerne i diverse tilbuds aviser er at de er 15-17" og det er ikke hvad jeg forbinder med bærbar. Men jeg kan da altid kigge på edbpriser.dk der burde da være et eller andet. Er der andre ting jeg skal være særlig opmærksom på?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis