Kan mit tag bære tegl??

Hej

Jeg skal have skiftet mit tag næste år, og kunne godt tænke mig at få tegl på men er tvivl om tagkonstruktionen kan bære vægten fra dem. huset er bygget med Eternittag som dog er skiftet til nyere plader for ca. 15 år siden. men de har det rigtigt dårligt og så tænker jeg på at lægge tegl på.
Er der nogen som kender til en person eller firma som præcist kan beregne om der kan lægges tegl på mit hus?

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej Jeg skal have skiftet mit tag næste år, og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan da fortælle dig, hvis du ikke er klar over det. Så kan du få lagt en tagsten som hedder Ravensberger Light, den vejer ikke mere pr. m2 end et eternit tag gør pr m2. Så sparer du jo forstærkninger og div beregninger. Det er iøvrigt en flot tag når det er lagt op.

Tagdækkerclaus
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Det er Ravensberger Light tegl jeg referer til som letvægttegl, de er et rigtigt flot tag når det er lagt ja, og er da glad for at du også anbefaler dem som undertegnet, det er et rigtigt godt produkt som desværre mange håndværker ikke kender til i dag, og derfor foreslår eternit og stålplader som enester alternativ til let tag.

Dog vejer Ravensberge light tagstenen lige 2 kilo = 8% over let tag grænsen.
De fleste tagkonstruktioner kan dog nemt bære disse 2 kilo mere pr. m2 mere, uden større forstærkninger af tagkonstruktionen.

http://www.ccvejle.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____29311.aspx
Det ser lækkert ud med de letvægtstegl. og det blir vel ca. samme pris som for et Eternittag. så det vil jeg klart overveje når den tid kommer. jeg har dog en aftale med Cembritt om at de skal komme og tjekke mit nuværende tag fordi pladerne forvitrer og de er under 15 år gamle. jeg burde få nogle nye. og så bliver sikkert Eternit igen.



Jeg har et spørgsmål ang. Isolering i taget, skal man ikke dække af for vinden med pap ellerlignende når man lægger tag. det gør men jo hvis man laver en træbeklædning. jeg tænker på om ikke vinden vil holde isoleringen kold. i mit nuværende tag er der ikke noget der dækker for vinden, fra udhænget og ind til isoleringen.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Du skal lave vindplader i krydsfiner som fuges tæt til spær og væggen.
Så undgår du det trækker ind i isoleringen.
OK! ja, det giver mening med krydsfineren, er lidt blank på hvordan tag konstruktioner er udført. men det kan jo læres.
Tak for alle jeres svar!

Morten


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Var så lidt, du spøger bare igen, hvis du skulle løbe ind i noget...:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis