Plywood

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Boheme 630 som jeg er begyndt at slibe helt i bund.

Der er nogle steder hvor fineren er gået fra da den tidligere ejer ikke har være så flink med lakken. Mit spørgsmål er om jeg kan nøjes med at skifte det yderste lag mahogni finer, eller om man skal skifte hele pladen?

Træet er ikke råddent under fineren.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal skifte hele pladen, når første den er sluppet i yderste lag, ved du ikke hvordan den ser ud længere inde. Og husk så at lime endetræet inden du sætter den nye plade i.

Det vil jeg så forsøge mig med.

Vil det være godt og bruge en Fein til at skære pladen fri?

Hvis jeg bruger en østen finer plade kan den så bejses op så den får samme farve som de originale plader?

Ja det kan du da sagtens gøre, bejse den, men vær lidt forsigtig med farvevalget, for når du først har larkeret pladen bliver den mørkere. Lav eventuelt en lille prøve på en rest plade.
Jeg ved ikke lige hvad en fein er for en dims
Hej
En fein er en savsom virker næsten som en exsentriks pudser.
Der kan både monteres savklinger samt en trekant slibe flade
Skrevet af wiliam den 13-05-2009 19:47
Hej
En fein er en savsom virker næsten som en exsentriks pudser.
Der kan både monteres savklinger samt en trekant slibe flade

Nåeh, ja så ved jeg hvad det er, men om den er bedre end så mange andre muligheder !!!
Annonce

Jeg vil forsøge mig lidt med bejse og en østen finer plade.

Grunden til at jeg spurgte om det med Fein maskinen var min betænklighed ved at skære pladen fri i samlingen, uden at ødelægge de sunde plader som skulle bevares.

Jeg går jo ud fra at det er limet med noget epoxy lim som vil binde rigtig godt.

Er der nogen der har nogle gode link til sider hvor man kan lære lidt mere om hvordan man repererer på en krydsfiner båd?

Det bliver nok lidt svært at finde Danske sider, da både bygget af krysfiner ikke er særligt udbredt her, men i USA bliver det brugt meget, så kan du Engelsk, kan du prøve at google spørgsmålet. Reperation af plywood båd (altså på Engelsk)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også