Støbning af gulv

Hej skal have støbt gulv på mit badeværelse -

Så hosjem og fix de har nået der hedder støbebeton 0-4mm mpixo eller sådan nået . Der stå på pakken til støbning af mindre fundament og fliser og gulve.

Kan jeg bruge det til at støbe mit gulv med ( Der skal gulvvarme i vandbåren)

Kan jeg bruge det rent eller skal det blandes op med nået.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor tykt lag skal du støbe ?

Er det over 3 cm , så brug grus og cement i forholdet 3 til 1
Vasket grus også kaldet murergrus.
Jo men det var mere om jeg kunne bruge det færdig for det er meget nemmere for mig ( Grundet plads mangle ) Så dur det færdige lige til at blande og dur det med gulvvarme eller skal jeg til at blande selv 3-1 ( Det skal være 10 cm tykt
Er du klar over hvor mange sække du skal bruge ???? Hvor mange m2 snakker vi om?

En 25kg sæk rækker dælme IKKE langt når vi snakker om at støbe bedondæk på 10cm
Annonce
Hvis du vil bruge færdigmix skal du regne med at bruge ca. 8-10 sække til en m2.
Ved det har lige støbt en sokkel til min vaskemaskine der gå mange sække til hehe . Men det er nu mere om det kan bruges og om det kan bruges med gulv varme eller det andet man laver selv er bedre . Badeværelset er 3 kvm
Det vil jeg nu godt mene du kan, men det er dælme en møgdyr løsning....

Tag traileren ud i den nærmeste grusgrav og fyld den op (pas på for støbemix sand osv er møgtungt). Det koster ca. 50,- her hvor jeg bor... Så køber du noget cemnt og blander det.

Dog skal du leje en tvangsblander.

Det er bedre ikke at støbe 10 cm oven på gulvvarme. På et wc behøver du ikke mere end 8 cm.

Jo mere beton, du lægger over, des mere gulvvarme forsvinder ud til omgivelserne.
Ja og ved 8 cm kan du så også hvor rørerne ligger henne. Men det er jo en smagssag, og forøvrigt forsvinder varmen ikke ud af huset hvis det er lavet rigtigt med kant isolering og det hele.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis