Armatør elektrikker

Jeg er godt træt af amatør elektriker se billed. Dette er/var mit + kabel til starteren fra hovedafbryderen. Man har sat 2 forskellige kabler sammen med et spændebånd sikkert fordi det ikke lige kunne nå.


Kablet er nu skiftet og sikken en forskel når den skal starte. Den spinner ligefrem.
Jeg er godt træt af amatør elektriker se billed.... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Softice

Jeg laver en plan over hvad der skal være på de enkelte kontakter. Jeg har f.eks. 7 kontakter, foran hver kontakt har jeg en automatsikring hvoraf 5 af dem på 10 amp. og 2 på 15 amp. Ledningen til sikringerne er på 10 kvadrat (foran den har jeg sat en hovedsikring på 50 amp) og så har jeg stukket en kobbertråd på ca 3 mm ind igennem tilslutningsskoene på sikringerne og loddet tråden fast ( håber at de aldrig går istykker. Så 2,5 kvadrat fra sikring til kontakt. Fra kontakt ned til en kobberskinne ( som jeg har lavet en del 5 mm gevind i ) der er selvfølgelig en skinne til hver kontakt + en stor skinne til minus. Så forbinder man ellers bare fra skinnerne og ud til forbrugerne. Det kan måske være lidt svært lige at forstå hvad det er jeg har gjort, men min skanner er gået istykker så jeg kan desværre ikke lægge en tegning ind.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis