Armatør elektrikker

Jeg er godt træt af amatør elektriker se billed. Dette er/var mit + kabel til starteren fra hovedafbryderen. Man har sat 2 forskellige kabler sammen med et spændebånd sikkert fordi det ikke lige kunne nå.


Kablet er nu skiftet og sikken en forskel når den skal starte. Den spinner ligefrem.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm noget fusket løsning, men ved dog ik lige hvor tit det er en elektrikker der skifter kablet til starteren .....
Ja.. Hvis ikke man gider sætte sig ind i hvad man laver skal man ikke lege elektriker.
Da vi smed nyt batteri i vores båd, forsvandt lyset i den ene kahyts lampe ?? Under loftbeklædningen fandt vi en ledning der var boret igennem så der kun havde været 2 tråde tilbage. Om det var poweren på det nye batteri eller ganske simpel ir der helt fjernede forbindelsen ved vi ikke .. Men det var da tæt på en brandfælde.

Ofte står man og kigger på hvad forrige ejer har lavet og undre sig.
Vi har 2 batterier i vores. Hver har sin lader. Det ene trækker et gasfyr som næsten ikke bruger strøm og det andet trækker resten..??

Vi vil lave om nu, så køleskab får sit eget og lys og fyr får sit eget.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jo man undre sig. I vores båd er der et hav af forskellige farver og størrelser af ledninger mange er samlet med forhåndværende ledning. Nogle kabler skifter farve 3 gange. Man undre sig. Jeg skifter hen af vejen ledningerne og mærker dem op. Det er en stor fuglerede og noget jeg hader er de bil samlemuffer blå,røde og gule, men de er jo desværre nødvendige. Jeg forsøger at lodde dem sammen og isolere dem med krympeflex der hvor det er muligt eller bruge de samlemuffer fra biltema eller Thansen der skal varmes.
Hej

Det der med at samle ledninger er noget af en uskik. Man trækker en ledning helt fra kontakten til forbrugeren, så er det også meget nemmere at fejlfinde.

Mvh Finn