Tonet Gelcoat rep

Her der nogen der har erfaringer med at give gelcoat (eller gelcoat-filler) en farve. Min båd (LM27 fra 1975) har en lidt beige farve, og mit reparations-kit er helt hvidt. Er der evt. en bestemt form for farve man skal blande i ... - eller noget man bør helt afstå fra at anvende?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Watski har cirka 30 farver på programmet. Min lokale budpusher har også et farvekort man kan låne og se hvad der passer bedst - det hænder jo at det falmer lidt med alderen :-)
Man kan sikkert tone selv, men det skal nok være en rimeligt lysægte toner. Nok ikke noget man får hos farvehandleren.

/Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Hej Brygmester

Køb en 1/4 l hvid, en smule rød, gul og sort TOPCOAT hos et bådeværft. Find så en god autolakerer, han kan blande en farve så du efter oppolering ikke kan finde stedet der er blevet repareret. Ved det af erfaring, da jeg selv har måttet reparere 4 små skrammer på skroget efter et sammenstød med Frederiksbroen i Svendborg. Når jeg skriver topcoat med stort er det fordi der skal voks i gelcoat, ellers hærder det ikke. når man kommer voks igelcoat hedder det topcoat. Held og lykke.

Mvh finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis