Nye vinduer

Hej alle lds ere.
Er der nogen her der har kendskab til firmaet   www.billigbyg.com
Kunne godt tænke mig at få lidt oplysninger om deres kvalitet m.v.
mvh.
ERik
Hej alle lds ere. Er der nogen her der har... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej MSMS

vedr. Velfac så er det "Old news"... som vi siger os der bor nærmest England.
Velfac og for den sags skyld Ideal Combi har begge opdateret deres design, så de i dag ikke har de børnesygdomme med kuldebroer. Velfac har oven i købet navngivet dem 200i for Improved.


Kun perfekt er "godt nok"

til jer der tænker på at købe velfac vinduer!!
Jeg synes i skal checke siden kondensvinduer.dk.  her skrives noget om test af de nye velfac 200i og 400i vinduer hos 8 familier og der er vist ikke sket nogen mærkbar forbedring på deres nye vinduerne mht. til at opsamle kondens i rammerne.

hold jer i stedet til det sikre valg, vinduer hvor både karm og ramme er i træ.
og vil i absolut have alu udvendig så vælg nogle vinduer hvor aluprofilet er monteret uden på trærammerne og karmen. feks kastrup træ-alu vinduer og  idial combi type frame.  rationel aldus vinduer kunne også være et godt bud.

mvh. søren
 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Søren. Tak for linket, og undskyld det sene svar.
Indrømmet ,nu er jeg ikke lige den der sluger alt på nettet rådt... har derfor været rundt hos nogle naboer i kvarteret med Velfac200 vinduer, ALLE den oprindelige udgave. Ingen af disse velfac ejere har haft problemer, dog skal det siges at det er nye huse. Alle vinduer har selvfølgelige problemer hvis det er et ældre og fugtigt hus.
Det kunne være yderst interressant at se disse billeder fra dit link, sammenholdt med en hygrostat. I mit tidligere hus med trævinduer, havde vi også problemer med kondens på håndtagene, men kun indtil vi lærte at lufte ud.

Velfac har ændret 200 serien til et komposit/alu udvendigt. De andre du nævner er træ/alu udvendigt. Nu er træ jo ikke superisolerende, (og alu slet ikke), men forskellen er også at i eks. Kastrup, indelukker man et stykke organisk træ bag en alu overflade. Jeg vil personligt hellere have uorganisk komposit bag et alu dække.

I øvrigt, så har jeg en helt anden bekymring vedr. alu vinduer..hvis jeg kigger på bilens fælge holder de typisk kun få år. Med det samme der er blot en lille pore åben i lakken trækker der fugt ind, og aluen korroderer hurtigt. Nu sidder de godt nok i et andet barskt miljø med stenslag tæt på vejen, men det er faktisk relevant, da jeg har en aldrende tante, der fik skiftet flere aluvinduer i deres nye hus efter blot et år, pga. korrodering. Hvordan kan vi som forbruger vide os sikre på, at aluén er tilstrækkeligt beskytte med en ordentlig lak ? Der reklameres IKKE overhovedet fra fabrikkerne omkring dette, er det fordi de ikke selv har styr på det ?

Nu er der jo mange faktorer der gør sig gældende ved vindues valg, og vi vægter ikke alle de samme. fordele/ulemper. Og heldigvis da for det, for så var alle huse/biler ens OG DET VILLE VÆRE KEDELIGT.. !!

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg kender også nogle stykker der har Velfac 200 og der taler tit om at ruderne er duggede i koldt vejr. hvis vi ser bort fra kondens et øjeblik, så er det utroligt at når vi taler så meget om at spare på energien og så bliver sådan et vindue godkendt det har jo en direkte kuldebro og det er smådyrt i længden hvis man har mange vinduer af denne type. nu er det ikke vand der får alu til at irre men salt.


Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis