6hk korsør motor

Hej er der nogen der har en god ide til hvad der kan være galt med min motor,
den vil ikke starte der er gnist og den får benzin, vi havde den igang og den gik bare perfekt så efter 15 - 20 minutter var det som om der var en der slukkede den med nøglen og den har ikke villet starte siden.

mvh
campisten

<p>campisten</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at kigge på tændspolen. kan den starte efter afkølning.? hist den setter ud efter 15 20 min. så kan der ære en kortslutning i tændspolen.!!! det er ud fra din oplysning.???
Har selv prøvet, at ventilerne sætter sig på en Marstaller. Så stopper den med det samme og starter ikke igen - uanset gnist og benzin. Men er der god kompression?
Ja der er god kompression.

<p>campisten</p>
Der er kompression, gnist på tændrør og den får benzin?? Så skal de jo også starte.
Har du haft tændrør ude og hvordan ser de ud... ??
Gnister de kraftigt når de lægges på motorblokken??
Hvis den får benzin nok burde de være våde.
Hvis de er tørre og gnister kan du prøve at give den et lille skud startgas i indsugning og se om du får gang i benzintilførsel.
Ellers kan det være tænding der står helt hen i vejret. men så burde den komme med et lille put ind i mellem når du prøver at starte den.

Har du taget en kompressionstest eller mener du bare at der er kompression på?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce

Jeg havde det samme med min .. fandt ud af at det var luftskruen på kaburator, den var kun en halv gang skruet ud.. helt i bund og så 1  1/2 gang ud, så var vi venner resten af sommeren..

 

MVH Hald

har prøvet at give den en dram, og jo der er kompresion men som du siger så slår den et lille put engang imellem.
det med luftskruen er gjort og hjalp ikke.

mvh campisten

<p>campisten</p>

Det er noget af et mysterium.. så prøv at skifte tændrør.. jeg har et liggende nyt du kan købe for billige penge..

MVH Hald

tak for tilbudet men har skiftet, havde selv 2 nye tændrør.
mvh campisten.

<p>campisten</p>
Hej Hald
Jeg kunne ikke lige få at vide hvad det tændrør som du har hedder.
mvh uffe

<p>campisten</p>
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis