Problemer med hydrostat på havetraktor

Hej :-) Jeg har en Senitiel by murray havetraktor (model 40371*50b) med opsamler bag på. som køre meget langsomt. det er som om den ikke rigtigt vil trække. jeg har skiftet remme, remhjul og remstrammer men intet har hjulpet... . så nu er så mit spørgsmål hvordan kan jeg chekke hydrostaten ? kan det være oliemangel (den har ikke dryppet med olie der hvor den plejer at holde) eller er der andre muligheder for fejl ? Ps. tegning af modellen er vedhæftet, hydrostat kan ses på side 16. Mvh. kenneth
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne meget vel være din Hydrostat der trænger til at få skiftet olie, det er godt nok et værre bøvl at komme ind til den, men det vil kunne betale sig i længden.
Jeg vil også først sige olie. Den skal tjekkes og evt. udskiftes eller opfyldes i gearkassen. Du skal dog også være opmærksom på, at remmen ikke glider. Hvis det bare er remmen, kan du stramme den enten med en ny fjeder eller ved, at sprøjte noget Belt Grip på den, som fåes alle steder, som f.eks. hos Mekonomen. God fornøjelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har et problem med at få den til at køre.
Den vil hverken frem eller tilbage.

Traktoren kørte fint indtil jeg standsede og slukkede motoren. Da jeg skulle køre igen ville den ikke mere.
Motoren kører fint. Knivene kører fint når de bliver slået til, men det er som om forbindelsen til hydrostaten er væk (sådan føles det når pedalen påvirkes).

Nogen der kan hjælpe ?
Har du skiftet olien, på hydrostaten, som foreslået?
mvh jens
Hej står med sammen problem efter at have stoppet maskinen vil den hverken køre frem eller tilbage, prøver at skifte oile i hydrostaten. ( Snapper LT 100 )
men er der nogle erfaringer med at det hjælper, tænker kan bilen virkelig blives dårlig at den ikke kan trækkes igennem
Annonce
Har du tjekket det lille håndtag, som sætter maskinen i frigear så man kan skubbe med den, er det aktiveret vil den ingenting.
Ellers tjek remmen til hydrostaten, samt tjek at akslen i hydrostaten følger med når remskiven drejer rundt (for at sikre at det ikke er not mellem aksel og skive der er sprungen.)
Har du skiftet olien, er der en speciel procedure du skal igennem for at få den udluftet.

Vi prøver igen, i morgen --
håndtag er tjekket. akslen følger remskiven.    vil skifte oilen i morgen tænker jeg tager bagtøjet af for at få bilen ud   derefter på fylde igen ved hvad type oile 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis